یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
انتشار سه مجلد تازه تقویم تاریخ دفاع مقدس نداجا

مجلدات 15 تا 17 مجموعه تقویم تاریخ تاریخ دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا پایان مرداد‌ماه جاری(1392) منتشر و در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهند شد.-

جانشين دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نيروي دريايی ارتش، به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: جلد‌های پانزدهم تا هفدهم از مجموعه تقویم تاریخ دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران زیر چاپ رفت.

ناخدا یکم ابوالفضل پروانه با بیان این‌که تا پایان مرداد‌ماه  این سه جلد به چاپ می‌رسند، افزود: تقویم تاریخ دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا پایان شهریورماه به بیست جلد خواهد رسید و در هفته دفاع مقدس با حضور مقامات کشوری و لشکری از هر بیست جلد آن رونمایی خواهد شد.

وی جلد پانزدهم این مجموعه را در بر دارنده رویداد‌ها و حوادث اردیبهشت‌ماه سال 1360 دانست و گفت: در این مقطع زمانی صحنه عملیات دریایی شاهد تلاش‌های دشمن بعثی برای ایجاد اختلال در خطوط مواصلاتی دریایی کشور و تردد کشتیرانی بود. این مجلد به کوشش‌ها و عملیات‌هایی که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت از کشتیرانی و باز نگه‌ داشتن خطوط مواصلاتی انجام داده بود، می‌پردازد.

جانشين دفتر پژوهش‌هاي نظری و مطالعات راهبردی نيروی دريايی ارتش در باره جلد شانزدهم مجموعه تقویم تاریخ دفاع مقدس نیروی دریایی توضیح داد: در تیرماه سال 1360 برای تامین امنیت کشتی‌های کاروان و با تدبیر فرماندهی نیروی رزمی 421 تردد این کشتی‌ها در منطقه «خورموسی» متوقف و در این مدت فعالیت‌های بسیاری در منطقه خطر از سوی رزمندگان نیروی دریایی انجام شد تا روند حرکت کاروان به سمت خروجی بندر امام خمینی(ره) ادامه یابد.

به گفته ناخدا یکم پروانه جلد هفدهم این مجموعه به رویداد‌های مرداد‌ماه سال 1360 پرداخته است. در این‌ زمان ارتش حزب بعث عراق متاثر از شکستی که در هفتم آذر سال 59 و در جریان عملیات مروارید متحمل شده بود، می‌کوشید اختلال‌هایی در تردد کشتی‌های تامین کننده نیاز‌های اساسی کشورمان ایجاد کند. نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش تخصصی و اراده انقلابی توانست کنترل و سیادت دریایی کشورمان را از این جنبه حفظ کند.

مجموعه تقویم تاریخ دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را انتشارات دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی این نیرو منتشر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها