یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
عاشق شو در گام ششم

چاپ ششم کتاب «عاشق شو» اثر علی‌رضا برازش به تازگی از سوی انتشارات امیرکبیر روانه بازار کتاب شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر در پنج فصل به مطالبی درباره شناخت محبت، ارزش و فضیلت دوست داشتن خدا، مقدمات نیل به مقام محبت،‌ حفظ تقویت محبت و پی‌آمدها و ثمرات محبت نوشته شده است.

مخاطبان این نوشتار با مضامینی نظیر روح، پرتو افشانی، نار، خوف، بغض، دوستی دنیا، نافرمانی، مناجات، خلوت، رضایت از محبوب، خوف، خشیت، وفای به عهد، تمجید از حب و محبوب، فراتر از حد تحمل ملائکه، مشاکله، ایمان، اخلاص، قول صادق، چله‌نشینی، تواضع، نیت الهی، نسیان، لطف الهی، عواقب و ثمرات دنیوی،‌ لطف الهی، گرفتن امان‌نامه، زیارت خدا، حیا و رضایت پروردگار آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب «عاشق شو» نوشته شده است: «داستان زیبایی درباره حضرت سلیمان نبی نقل شده است: چون سلیمان زبان حیوانات را می‌دانست، متوجه گفت‌وگوی یک زوج گنجشک شد. گنجشک نر به گنجشک ماده ابراز محبت و عشق می‌کرد. پرنده ماده که به پیامبری او قائل بود، متوجه شد که حضرت سلیمان کلامشان را می‌فهمد، رو به سلیمان(ع) کرد و گفت: ای پیامبر خدا این‌که این‌قدر دنبال من می‌آید و نزد شما شکایت می‌کند، عاشق نیست، فقط ادعا می‌کند. چرا؟ چون همزمان یکی دیگر را هم دوست دارد حالا که محبتش خالص نیست، منِ گنجشک می‌گویم اصلا او عاشق نیست. ممکن است بگوییم کلام گنجشک که ملاک نیست ولی سلیمان نبی از این کلام، تاثیر پذیرفت و فهمید که محبت اگر خالص نباشد، اصلا محبت نیست.»

چاپ ششم کتاب «عاشق شو» با شمارگان یک هزار نسخه، در 376 صفحه و به بهای 82 هزار ريال به تازگی از سوی انتشارات امیرکبیر روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط