شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
رونمایی از «قراویز تا مرصاد» به مناسبت سالروز عملیات مرصاد

ماکت کتاب «قراویز تا مرصاد» عصر امروز با هدف نمایش عملکرد حفظ آثار استان همدان در ثبت حماسه‌های عملیات مرصاد رونمایی می‌شود.-

مدیر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: عصر امروز، پنجم مرداد‌ماه 92 همزمان با سالروز پیروزی عملیات مرصاد از ماکت دوازدهمین کتاب از مجموعه روایت انصار با عنوان «قراویز تا مرصاد» رونمایی می‌شود.

محمد جواد زمردیان درباره دلیل رونمایی از ماکت این کتاب توضیح داد: امیر شالبافیان کتاب «قراویز تا مرصاد» را نوشته است اما اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بودجه‌ای برای انتشار آن در اختیار ندارد.

وی افزود: رونمایی از این اثر با هدف به نمایش گذاشتن عملکرد این اداره کل در ثبت آن‌چه از سوی رزمندگان همدانی در عملیات مرصاد به وقوع پیوست، صورت می‌گیرد.

به گفته زمردیان «قراویز تا مرصاد» نقش استان همدان و لشکر انصار‌الحسین(ع) در دوران دفاع مقدس را در قالب هشت فصل و حدود 650 صفحه آورده است.

لشکر 32 انصار‌الحسین با متوقف کردن منافقان نقش مهمی در عملیات مرصاد ایفا کرد. در اين عمليات 121 تن از عزيزان لشكر انصارالحسين(ع) به شهادت رسيدند.

آیین رونمایی از کتاب «قراویز تا مرصاد» از ساعت 18 امروز با حضور رزمندگان و خانواده‌های شهیدان عملیات مرصاد در سالن اجتماعات شهید دوروزی باغ‌موزه دفاع مقدس استان همدان برگزار می‌شود.

«مرصاد» نام عملیاتی است که با طراحی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، علیه منافقانی که شش روز پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط ایران در سال 1367 به کشورمان حمله کرده بودند صورت گرفت و منافقان را ناکام گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها