شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳
«قتل بی‌عیب و نقص» در انتظار ورود به ایران

رمان «قتل بی‌عیب و نقص» اثر جان لوکاره با ترجمه فرزاد فربد به زودی منتشر می‌شود. علاقه‌مندان به آثار این نویسنده، پیش‌تر در رمان‌های «جاسوسی که از سردسیر آمد» و «تلفن به مرد مرده» نیز با وی آشنا شده بودند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان « قتل بی‌عیب و نقص» با عنوان «A Murder of Quality» دومین رمان از جان لوکاره است که «جرج اسمایلی»، مطرح‌ترین شخصیت داستان‌های لوکاره در آن حضور دارد. فردی که در دو کتاب دیگر لوکاره با نام‌های «جاسوسی که از سردسیر آمد» و «تلفن به مرد مرده» نیز حضور دارد.

در توضیح این کتاب آمده است: «ماجراهای قتل بی‌عیب و نقص حول و حوش مدرسه شبانه‌روزی «کارن» روی می‌دهد و شخصیت‌های داستان، مدیران و معلمان و همسرانشان هستند. مدرسه کارن با قدمتی چندصدساله، محیطی خشک و رسمی و شبه‌اشرافی، برگزاری مراسم مذهبی روزانه، و نیز سنت‌ها و آیین‌های خاص، از مدارس معتبر بریتانیا است. شاگردان این مدرسه، اغلب پسران طبقات بالای اجتماع‌اند و طبعا از میان فارغ‌التحصیلانش هم کسانی به مناصب عالی و مهم کشوری دست می‌یابند. و همین بر اهمیت جایگاه مدرسه کارن می‌افزاید.» 

در این کتاب به قتل رسیدن فردی به نام «استلا رودی» سرآغاز ماجراهای پلیسی و رازآلود داستان است. بخش بیشتر داستان حول شخصیت‌هایی می‌چرخد که در مدرسه‌‌ای به نام «کارن» حضور دارند و ماجرای قتل استلا، پای «جرج اسمایلی» را نیز به ماجراهای کتاب باز می‌کند.

فربد پیش از این درباره آثار لوکاره به «ایبنا» گفته بود: «معتقدم آثار این نویسنده به دلیل پیچیدگی زبان و داستان کمتر ترجمه شده‌اند و امیدوارم انتشار این مجموعه برای بازار ایرانی و مخاطب علاقه‌مند فرصت مغتنمی باشد... آثار لوکاره به لحاظ قابلیت‌های نویسندگی و گزینش محتوا جدی و قابل توجه هستند. از این نویسنده در ایران در دهه 40 و يک دوره ديگر در دهه 70 به طور محدود آثاری به چاپ رسیده بودند...»

از مجموعه داستان‌های جنایی «نقاب» به تازگی دو کتاب به نام‌های «دست سرنوشت» و «پیانیست» منتشر شده و «قتل بی‌عیب و نقص» سی‌ویکمین اثر از این مجموعه است.

«مرغان شب» اثر پی‌یر بوالو و توماس نارسژاک و «مِگره دام می‌گسترد» نوشته ژرژ سیمنون با ترجمه عباس آگاهی نیز از عناوین زیر چاپ این مجموعه هستند. 

دیوید جان مور کورنل در اکتبر 1931 به دنیا آمد و پیش از این‌كه به نویسندگی روی بیاورد در سازمان‌های جاسوسی فعالیت می‌كرد. وی از ابتدای فعالیت خود در حرفه نویسندگی با نام مستعار جان لوکاره رمان‌هایی جاسوسی و جنایی نوشت. لوكاره در 32 سالگی رمان «جاسوسی که از سردسیر آمد» را منتشر کرد که هنوز هم با گذشت سالیان طولانی، بهترین اثر وی به شمار می‌آید. 

«قتل بی‌عیب و نقص» نوشته جان لوکاره در 162 صفحه با ترجمه فرزاد فربد منتشر خواهد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط