چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
حقیقت تاریخ جهان از نگاه استعمارگران برملا می‌شود

«غرب چگونه غرب شد؟» با زیر عنوان «تاریخ جهان از نگاه استعمارگران» اثر جیمز موریس بلاوت با ترجمه مرتضی مداحی کتابی در آستانه انتشار است که با نقد ادعاهای غرب در مسیر پیشرفت و توسعه، عوامل اصلی دستاوردهای غربیان را بیان می‌کند.-

علی رمضانی، معاون فرهنگی و کتاب انتشارات سروش در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این اثر دومین کتاب از مجموعه «غرب‌شناسی» انتشارات سروش به شمار می‌آید. نخستین اثر این مجموعه «تکنولوژی رها» نام داشت که اردیبهشت ماه روانه بازار نشر شد.

وی افزود: مولف کتاب در چهار محور عوامل موفقیت غرب در برخی از حوزه‌های مادی، اقتصادی و پیشرفت‌های تکنولوژی را بررسی و ادهاعای آن‌ها را نقد و تحلیل می‌کند. 

معاون فرهنگی و کتاب انتشارات سروش گفت: مولف کتاب معتقد است اروپای قبل از سال 1492 نه مزیت واقعی و بالقوی‌ای بر تمدن‌های دیگر داشت، نه سرعت بالاتری و حتی واجد برخی ظرفیت‌های خاص برای توسعه آینده بود.

رمضانی گفت: به اعتقاد او کتاب تمام استدلال‌هایی که امروزه برای نشان دادن وضعیت اروپا مطرح می‌شود از جمله نژاد، ویژگی‌های محیط زیست، جمعیت‌شناختی، فناوری، سیاست، طبقه، خانواده و ... فاقد پشتیبانی تجربی هستند. این کتاب با نگاهی مستند و انتقادی علل اصلی رشد و پیشرفت غرب را شرح می‌دهد.

انتشارات سروش نخستین چاپ کتاب «غرب چگونه غرب شد؟ تاریخ جهان از نگاه استعمارگران» را در 302 صفحه به زودی منتشر و روانه بازار آثار سیاسی ـ اجتماعی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها