شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
بخوانیم و با شوق این جهان را پشت‌سر گذاریم

ویراستار کتاب «معرفت معاد» گفت: تاکنون کتاب‌های زیادی درباره معاد و قیامت نوشته شده است اما به نظرم این اثر با نگاه کاربردی به قیامت می‌کوشد درسی برای دنیا ارایه دهد تا آدمیان با شور و شوقی خاص این جهان را پشت سر بگذارند.-

عبدالحسین طالعی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: این اثر را علی ملکی میانجی، فرزند و شاگرد آیت‌الله شیخ محمدباقر ملکی میانجی به رشته تحریر درآورده است. آیت‌الله ملکی میانجی، صاحب کتاب «منهاج‌البیان» بود و حدود 40 سال در شهر قم درس تفسیر تعلیم می‌داد. وی از زمان حیات آیت‌الله بروجردی تا زمان مرگ خویش در قم ساکن بود.

وی با بیان این‌که علی ملکی میانجی از دانشمندان بزرگ اما ناشناخته است، عنوان کرد: کتاب «معرفت معاد» در 40 فصل به موضوعاتی نظیر اهمیت معاد، معانی معاد، نمونه‌هایی از زنده‌شدگان در دنیا، ضرورت معاد، شبهات منکران معاد، پیدایش جهان، عوالم پیشین، انسان در دنیا، انسان و حیات دنیوی،‌ مرگ، شفاعت، جزا، توبه، حبط و تکفیر، اعراف، اسباب ورود به جهنم، عالم برزخ، نفخ صور و نشانه‌های قیامت می‌پردازد.

این مولف کتاب‌های دینی گفت: بیان و زبان این اثر بسیار روان و ساده است، به طوری که محتوای این اثر برای عموم کاربرد دارد. کتاب «معرفت معاد» با تقسیم‌بندی روشن و شیوا که در آن از طراحی ویژه استفاده شده است، وارد گستره معاد می‌شود.

وی با بیان این‌که کتاب‌هایی که درباره قیامت به رشته تحریر درآمده‌اند، به زندگی در دنیای ما ارتباط دارند،‌ اظهار کرد: نویسنده کتاب «معرفت معاد» کوشیده است با نگاه کاربردی به معاد و قیامت، این اثر را مانند نکات مهم در طول سال تحصیلی برای شب امتحان جمع‌آوری کند.

طالعی استفاده از منابع معتبر در نگارش کتاب «معرفت معاد» را از مزایای آن دانست و عنوان کرد: این اثر به تازگی از سوی انتشارات نبأ با شمارگان یک هزار نسخه، در 408 صفحه و به بهای یکصد هزار ريال روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط