سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
مجموعه تصنیف‌های مجید درخشانی منتشر می‌شود

مجید درخشانی، آهنگ‌از و نوازنده تار و سه‌تار از چاپ دو کتابش با نام «24 مضراب برای تار و سه‌تار» و «مجموعه تصنیف» خبر داد. وی به «ایبنا» گفت که این مجموعه شامل 80 تصنیف است که همراه با لوح فشرده منتشر خواهد شد.-

درخشانی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: «24 مضراب برای تار و سه‌تار» یکی از کتاب‌های من است که در 50 صفحه به زودی منتشر می‌شود. این کتاب حاوی چهار قطعه برای تار و سه‌تار است که در آینده نزدیک به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

وی به دیگر کتاب خود در حوزه تصنیف‌سازی اشاره کرد و افزود: «مجموعه تصنیف» به صورت کتاب و لوح فشرده، حدود 80 تصنیف را شامل می‌شود که 70 درصد کار به پایان رسیده است و در آینده نزدیک به دست ناشر سپرده می‌شود.

مجید درخشانی، متولد ۱۳۳۵ در شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان است. درخشانی از شاگردان محمدرضا لطفی و اعضای اولیه گروه شیدا بوده ‌است. او آلبوم «بچه‌ها بهار» را با حسین علیزاده و آلبوم «قاصدک» را با صدای اخوان ثالث در دهه ۱۳۶۰ منتشر کرد، اما از سال ۱۳۶۳ به آلمان رفت و در شهر کلن ساکن شد. در این مدت به آموزش موسیقی و اجرای موسیقی ایرانی مشغول بود. همچنین در سال ۱۳۷۵، محمدرضا شجریان را به عنوان آهنگساز و نوازنده تار در آلبوم «در خیال» همراهی کرد.

وی اخیرا و در مهر سال 1391 با همراهی گروه «خورشید» آلبوم لحظه ناب را در دستگاه‌های همایون و ماهور با خوانندگی حسین‌رضا اسدی منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها