شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
ترانه‌های محلی اردکان جمع‌آوری شدند

کتاب «ترانه‌های محلی اردکان» به کوشش نادر پیری اردکانی، نویسنده و پژوهشگر ساکن استان یزد آماده چاپ شد. وی در این کتاب همه اشعار فولکوریک مرتبط با شهرستان اردکان را جمع‌آوری کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نادر پیری اردکانی گفت: به‌تمام محلات، روستاها و دهات شهرستان اردکان رفتم و از جوان و سالخورده اطلاعاتی درباره اشعار محلی این شهرستان جمع‌آوری و همه آن‌ها را در کتاب «ترانه‌های محلی اردکان» ارایه کردم. 

وی گفت: این اشعار شامل ترانه‌های لالایی، عروسی، اوراد مذهبی، تولد، مرگ، عروسی، طلاق و هزاران موضوع دیگر به‌زبان و رسم مردم اردکان هستند.
 
پیری اردکانی اظهار کرد: اکنون نگارش این کتاب به‌پایان رسیده و به‌زودی در 200 صفحه قطع وزیری از سوی ناشری معتبر چاپ می‌شود.
 
وی بیان کرد: به پیشنهاد بعضی همکاران فرهنگی، ممکن است که این کتاب در 500 صفحه با قطع جیبی به‌چاپ برسد. 

نویسنده کتاب «ترانه‌های محلی اردکان» گفت: بزرگترین مشکل ما در شهرستان اردکان گرانی کاغذ و تحمل هزینه‌های چاپ است.
 
پیری اردکانی گفت: اکنون‌ کتاب‌هایم با عنوان‌های «گاه شمار اردکان»، «اسناد انجمن شهر اردکان»، «مجموعه زیارتی و اعتقادی اردکان طی سال‌های 1312 تا 1353 » آماده چاپ هستند اما به‌دلیل نبودن حمایت‌های لازم، قادر به منتشر کردنشان نیستم.
 
نادر پیری اردکانی، نویسنده و پژوهشگر ساکن استان یزد تاکنون کتاب‌هایی با عنوان‌های «اصناف و مطبوعات اردکان» و «کتاب عکاسی: اردکان و حماسه کربلا» را با سرمایه شخصی و «پله هشتم» را از سوی میراث فرهنگی شهرستان اردکان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط