دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
تجلیل از نوقلمان استان کردستان به مناسبت روز قلم

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت روز قلم از نوقلمان عرصه‌های مختلف این استان تجلیل خواهد کرد.

قباد میمنت‌آبادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: اين اداره در نظر دارد، در ويژه برنامه اي با حضور اهالی قلم و اندیشه، از نوقلمان بومی  اين استان تجليل كند. 

وی ادامه داد: ایجاد انگیزه در نوقلمان برای تولید آثار بیشتر و حمایت از آن‌ها، رونق بخشیدن به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارج‌نهادن به نقش کتاب به عنوان ابزاری برای تعالی زندگی بشر از جمله اهداف این مراسم محسوب می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: در حاشیه آیین تجلیل از نوقلمان استان کردستان نشستی با حضور مولفان و مترجمان پیشکسوت برگزار خواهد شد و اين پیشکسوتان تجربه‌های خود رادر عرصه نویسندگی و تولید آثار فاخر، با هدف ارتقای سطح کیفی آثار ارایه خواهند کرد.

میمنت‌آبادی از اهدای کتاب اداره ارشاد استان کردستان به مناسبت روز قلم خبر داد و گفت: از آن‌جا که مطالعه کتاب‌های خوب و مفید تاثیر به‌سزایی در افزایش بینش، آگاهی و رشد فکری و اخلاقی افراد دارد، این اداره تصمیم دارد تعدادی کتاب به کتابخانه‌های عمومی و تخصصی، نهاد کتابخانه‌های عمومی و برخی مراکز دانشگاهی استان کردستان اهدا کند.

وی عنوان کرد: تجهیز کتابخانه‌ها با کتاب‌های مناسب، دسترسی آسان عموم مردم به کتاب‌های مورد نیاز و تازه‌های نشر اهداف اداره ارشاد برای اهدای کتاب به شمار می‌آید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان توضیح داد: یکی از نکته‌های بسیار مهم در اهدای کتاب، متناسب بودن محتوای کتاب با سن و میزان تحصیلات و آگاهی افراد است. برخي اوقات افراد بدون توجه، کتاب‌هایی را به دیگران هدیه می‌کنند که نه تنها مورد استفاده آن‌ها قرار نمی‌گیرد بلکه آن‌ها را از مطالعه و کتابخوانی خسته و دلسرد می‌کند. انتخاب کتاب‌های خوب و مفید، به‌دقت، بررسی و مشورت نیاز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط