یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
موشک هامبورگ به انتهای «رویای سرخ» رسید

نویسنده رمان «رویای سرخ» با اعلام به پایان رسیدن مراحل چاپ این کتاب در انتشارات «شادان» از اختصاص بخش پایانی رمانش به ماجرای خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن سابق هامبورگ و کاپیتان فصل گذشته پرسپولیس خبر داد. مهدوی‌کیا هنگام بازی در تیم هامبورگ به موشک مشهور بود.-

اعظم طیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: رویای سرخ که در 460 صفحه به رشته تحریر درآمده، روایتگر زندگی پسری است که عاشق فوتبال می‌شود. والدین شخصیت اصلی رمان روی خوشی به عشق و علاقه‌ پسرشان نشان نمی‌دهند و به این ترتیب وی تا حدود زیادی از حضور در مستطیل سبز ناامید می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود مخالفت والدین و مشکلاتی که بر سر راه ورود قهرمان داستان به دنیای فوتبال وجود دارد، وی با تلاشی چشمگیر پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری می‌پیماید و البته با کمی خوش‌اقبالی وارد باشگاه پرطرفدار پرسپولیس می‌شود. این شخصیت خیلی زود با مشکلات دنیای حرفه‌ای فوتبال آشنا می‌شود و به کمک بازیکنان مطرح و بزرگ پرسپولیس، دغدغه‌هایش را برطرف می‌سازد.

طیاری شخصیت اصلی داستان را کاملاً ساختگی دانست و اضافه کرد: این شخصیت وجود خارجی ندارد و نام برخی بازیکنان پرسپولیس هم طبق توافق ناشر با معاونت فرهنگی این باشگاه، در کتاب ذکر شده و البته واقعی‌ترین بخش کتاب هم ماجرای خداحافظی مهدی‌ مهدوی‌کیا است که در فصل پایانی به آن پرداخته‌ام.

وی زاویه دید داستان را سوم شخص عنوان کرد و افزود: پس از به پایان رساندن نگارش داستان، آن را در اختیار معاونت فرهنگی باشگاه پرسپولیس  قرار دادم و با موافقت و حمایت این باشگاه، به زودی رویای سرخ از سوی انتشارات شادان روانه بازار نشر خواهد شد.

نویسنده رویای سرخ با اشاره به این‌که نوشتن این رمان حدود شش ماه طول کشید، اظهار کرد: به احتمال زیاد شمارگان این کتاب در نوبت اول انتشار پنج هزار نسخه خواهد بود.

اعظم طیاری متولد 1346 نویسنده حوزه ادبیات داستانی است. پیش‌‌تر از این نویسنده رمان «در چشم من طلوع کن» از سوی انتشارات شادان منتشر شده بود که این کتاب به چاپ پنجم رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط