دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
«سیمای گردشگری ارسنجان» از شیراز آمد

کتاب «سیمای گردشگری ارسنجان» نوشته محمدمهدی زارعی منتشر شد. این کتاب به بررسی جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهرستان ارسنجان واقع در استان فارس می‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «سیمای گردشگری ارسنجان» در پنج فصل با عناوین «کلیات»، «اندیشه‌های نظری»، «جغرافیا»، «اماکن گردشگری» و «آمایش جاذبه‌ها» تدوین شده است. 

محمدمهدی زارعی، نویسنده کتاب «سیمای گردشگری ارسنجان» گفت: پرداختن به طبیعت‌گردی شهرستان ارسنجان از موضوع‌های اصلی این کتاب است که تا کنون در کتاب دیگری به آن پرداخته نشده است. 

وی درباره انگیزه تالیف این کتاب افزود: ارسنجان ظرفیت‌های بالایی را در زمینه گردشگری و طبیعت‌گردی داراست اما متاسفانه تا کنون به طور جدی به آن پرداخته نشده است. بر این اساس تصمیم به تالیف کتابی با محوریت بررسی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان ارسنجان گرفتم. 

این پژوهشگر و نویسنده ادامه داد: تحقیقات میدانی و پژوهش‌های این کتاب حدود دو سال به طول انجامید و متاسفانه سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه هیچ حمایتی برای چاپ و انتشار کتاب نکردند. 

ارسنجان یکی از شهرستان‌های استان فارس است. اسم این شهرستان در ابتدا ارسنگان بوده است که از دو بخش ارس به معنای خوش آب و ‌هوا و گان به معنای جا و مکان تشکیل شده است. پس از ورود اسلام به ایران و تغییر زبان ایرانیان ارسنجان نام گرفت. از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌توان به جنگل بناب، جنگل خلیل بیگ، منطقه فیجان و دریاچه طشک اشاره کرد. تل تیموران، ایوان قدمگاه و  قصر منوچهر از آثار تاریخی ارسنجان است. 

چاپ نخست کتاب «سیمای گردشگری ارسنجان» نوشته محمدمهدی زارعی، در 280 صفحه، شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه و بهای هفت هزار و 500 تومان از سوی انتشارات نوید شیراز روانه بازار کتاب‌های گردشگری و طبیعت‌گردی شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها