شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
تکریم عالمان، تعظیم علم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گرامیداشت آیت‌الله امامی کاشانی از وی به‌عنوان الگویی برای جوانان در دعوت به اسلام نام برد و بیان کرد: تکریم عالمان، تعظیم علم است. آیت‌الله امامی کاشانی به معنای واقعی داعی الی‌الله و مبلغ فی سبیل‌الله است. آیت‌الله امامی کاشانی عالم ربانی، معلم اخلاق و عرفان، مبارز و مجاهد قبل از انقلاب و از یاران و یاوران امام عظیم‌الشان انقلاب است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم نکوداشت مجاهدت‌های تبلیغی و فرهنگی آیت‌الله امامی کاشانی، نخستین آیین از آیین‌های سالانه نکوداشت مجاهدان عرصه تبلیغ دینی با عنوان «پرچمدار»، عصر امروز (شنبه، اول تیر‌ماه) با حضور آیت‌الله امامی کاشانی، سید‌محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت‌الاسلام سید‌رضا اکرمی به نمایندگی از طرف حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری منتخب، امیر خوراکیان، معاون فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از مسوولان و استادان حوزه و دانشگاه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد. 

دکتر حسینی در این مراسم با اشاره به این‌که کتاب‌های بسیاری درباره مهدویت در کشور تدوین شده است، عنوان کرد: مکالماتی که ایشان با عالمان مسیحی و غربی داشته، بر غنای اثر این استاد فرزانه افزوده است. آیت‌الله امامی کاشانی با تلمذ در محضر بزرگانی همچون امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی قبل از ورود به مباحث مختلف در کتاب «خط امان» هرجا که ضرورت ایجاب کند، مباحث کلامی و علمی را مطرح کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به خطبه‌های تربیتی گوناگون نماز جمعه آیت‌الله امامی کاشانی اشاره کرد و گفت: انشاء‌الله به همت دوستان این سخنرانی‌ها مانند کتاب خط امان دسته‌بندی و موضوع‌بندی شوند تا پس از آماده‌سازی این مجموعه، وزارت ارشاد این سخنرانی را به زبان‌های مختلف ترجمه کند و در اختیار همگان قرار دهد.

وی ادامه داد: آیت‌الله امامی کاشانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تولیت مدرسه عالی شهید مطهری را بر عهده داشته و شاگردان فراوانی را برای حوزه‌های علمیه و مشاغل و مسوولیت‌های دولتی، اجرایی و تبلیغی تربیت کرده است. همچنین این عالم ربانی در دانشگاه امام صادق (ع) و دبیرستان علوم و معارف اسلامی شاگردانی پرورش و تربیت کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: یکی از ابداعات و ابتکاراتی که آیت‌الله امامی کاشانی در مدرسه عالی شهید مطهری داشته است، راه‌اندازی رشته دکترای فقه و حقوق، دکترای فقه و حقوق جزا و فلسفه تطبیقی است که همگی جای تقدیر و تشکر دارد.

دکتر حسینی در پایان متن لوح یادبود وزارت ارشاد تقدیمی به آیت الله امامی کاشانی را قرائت کرد. 

در این مراسم همچنین کتاب دو جلدی «خط امان» آیت‌الله امامی کاشانی رونمایی و معرفی شد.

آیین نکوداشت مجاهدت‌های تبلیغی و فرهنگی حضرت آیت‌الله امامی کاشانی از ساعت 17 و 30 دقیقه عصر شنبه (اول تیر‌ماه) در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در میدان بهارستان برگزار شد.

گزارش تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها