شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
«قطار سه و ده دقیقه یوما » به سرای داستان می‌رسد

اقتباس سینمایی داستان «قطار سه و ده دقیقه یوما» سه‌شنبه، چهارم تیرماه، در نشست «عصر اقتباس» تحلیل می‌شود. المر لئونارد، نویسنده این داستان است. مهرداد غفارزاده، مهرزاد دانش و مزدا مرادعباسی کارشناسان حاضر در این نشست هستند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد ادبیات داستانی، نشست «عصر اقتباس» با موضوع بررسی اقتباس سینمایی «قطار سه و ده دقیقه یوما» ساعت 14  سه‌شنبه، چهارم تیر همراه با نمایش فیلم در سرای داستان برگزار می‌شود.

مهرداد غفارزاده، مهرزاد دانش و مزدا مرادعباسی در این نشست به بررسی ساخته «جیمز منگولد» از اثر «المر لئونارد» می‌پردازند. «قطار سه و ده دقیقه یوما» داستان مزرعه‌دار فقیری است كه در ازای كمك به انتقال یك یاغی بدنام از طریق قطار به زندان 500 دلار دریافت می‌كند.

المر لئونارد، نویسنده این داستان، در سال 1925 میلادی به دنیا آمد. این رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس آمریكایی در دهه پنجاه میلادی شروع به چاپ داستان‌هایی كرد كه همگی در ژانر وسترن نوشته شده بودند اما  كم‌كم به سمت داستان‌های جنایی روی آورد و بسیاری از داستان‌هایش به پرده سینما راه یافت.

«سرای داستان» بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در خیابان استاد نجات‌الهی (ویلا)، كوچه نوید، بن‌بست چهارم، پلاك یک واقع شده است.

مجموعه داستان «‌قطارِ سه‌ و ده دقیقه به یوما‌« اثر المر لئونارد با ترجمه كیهان بهمنی در 192 صفحه و به قیمت چهار هزار و 300 تومان در سال 1390 از سوی نشر ثالث منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط