یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
برپایی 120 نمایشگاه کتاب در 120 مدرسه استان قم

اداره کل آموزش و پرورش استان قم برای نخستین بار با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی این اداره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 120 مدرسه 120 نمایشگاه کتاب ویژه دانش‌آموزان برگزار خواهد کرد.-

ابوالفضل سیفی، رییس اداره فرهنگی ـ هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قم با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تعطیلات مدارس، تفاهمنامه‌ای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان منعقد کرده است. بر اساس این تفاهمنامه تازه‌های نشر در قالب نمایشگاه‌های کتاب در 120 مدرسه (پایگاه‌های تابستانی) عرضه خواهد شد.

وی با بیان این‌که دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی مخاطبان این نمایشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند، گفت: کتاب‌هایی که در این نمایشگاه‌ها عرضه خواهند شد از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه و به موضوع‌های کودک و نوجوان، داستان، شعر، رمان، ادبیات، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و کمک آموزشی مربوط می‌شوند.

رییس اداره فرهنگی ـ هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  و تازه‌های نشر، ارتقای سرانه مطالعه، دسترسی آسان دانش‌آموزان به کتاب‌های مورد نیاز با بهای مناسب از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه‌های یاد شده به شمار می‌آیند.

سیفی در پایان با اشاره به سایر فعالیت‌های حوزه کتاب اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: این اداره تصمیم دارد تازه‌های نشر را در قالب نمایشگاه کتاب استانی که آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد،نمایش دهد. همچنین ثبت‌نام و شرکت در نمایشگاه یاد یار مهربان از دیگر فعالیت‌های حوزه کتاب این اداره محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط