جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
فهرست نهایی جایزه مقاله نویسی «تراکتاتوس» 2013 منتشر شد

گروه داوری جایزه مقاله نویسی «تراکتاتوس» اتریش فهرست نهایی نامزدهای سال 2013 این جایزه را منتشر کردند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، آنا میتگوچ برای مقاله «مرزهای زبانی. حفظ نا آرامی»، کورت بیرتس برای مقاله «صاف راه رفتن . تاریخ تفکر انسان»، ویتوریو هوسله برای مقاله «تاریخچه ای کوتاه از فلسفه آلمان»، اودو مارکوآرد برای مقاله «فناپذیری فلسفی.در مورد کهنگی»، هنینگ ریتر برای مقاله «فریادهای مجروحان. آزمایش سنگدلی» و پتر اسلوتردیک برای مقاله «سطرها و روزها» به عنوان نامزدهای این جایزه برگزیده شدند.

این جایزه 25 هزار یورویی، 27 سپتامبر (5 مهر) در هفدهمین کنگره فلسفه بخش لخ واقع در ایالت فورالبرگ اتریش به برنده آن اهدا می شود. این کنگره از 25 تا 29 سپتامبر (3 تا 7 مهر) برگزار می شود. اورزولا پیا یاوخ، رودیگر سافرانسکی و فرانتس شوه سه داور این دوره این رقابت هستند.

جایزه تراکتاتوس یکی از گران‌قیمت‌ ترین جوایز ادبی در حوزه آلمانی زبان به شمار می رود و به ابتکار میشاییل کولمایر توسط انجمن کنگره فلسفه بخش «لخ» واقع در ایالت فورالبرگ اتریش راه اندازی شده و با اهدای آن از دستاوردهای درخشان در بخش های متنوع مقاله نویسی فلسفی تجلیل به عمل می آید. سال گذشته پروفسور دکتر هربرت اشندلباخ فیلسوف آلمانی موفق به کسب این جایزه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها