یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
طرح میز روستا در خراسان رضوی آغاز می شود

امیرالله شمقدری، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به طرح میز روستا گفت: هدف اصلی این طرح استفاده از نخبگان برای توسعه نهضت مطالعه مفید در نقاط جغرافیایی کوچک مانند روستاهاست.-

شمقدری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کتاب «شناسنامه کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی» حاصل تلاش چهار ماه کارشناسان اداره کتابخانه های عمومی استان است که در دو لایه استانی و شهرستانی تدوین شده است.

وی درباره مشخصات این کتاب و ضرورت تدوین آن از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: این کتاب شامل اطلاعاتی مانند تعداد کتابخانه‌ها، آمار کتاب‌‌های موجود در آن‌ها، میانگین و تعداد امانت آثار مکتوب، میزان جذب مشارکت‌های عمومی و فاصله کتابخانه‌های شهرستانی تا رسیدن به سند چشم‌انداز نهضت مطالعه مفید در سال 1404 است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با بیان این که کتاب «شناسنامه کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی» در سطح محدودی منتشر شده است، اظهار کرد: این کتاب در 250  صفحه با شمارگان محدود برای رییس‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستانی برای جانمایی در بخش مرجع کتابخانه‌ها، ارسال شده است.

وی افزود: «شناسنامه کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی» به صورت مستمر آبان ماه هر سال از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در ویرایش‌های جدید منتشر می‌شود.

همچنین مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی  به طرح میز روستا و نحوه اجرای آن در استان خراسان رضوی اشاره کرد و عنوان کرد: بهترین کسانی که می‌توانند در توسعه کتابخانه‌های عمومی در سطح روستا مشارکت داشته باشند، جوانان و نخبگان روستایی هستند و این طرح با استفاده از 50 نخبه روستایی فعالیت خواهد کرد.

شمقدری با اشاره به «باشگاه کشاورزان جوان» استان خراسان رضوی گفت: مجموعه‌ای از 50 نخبه روستایی در حوزه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، این انجمن را تاسیس کردند و طرح میز روستا قرار است از ظرفیت این انجمن استفاده کند. 

وی با بیان این‌که طرح میز روستا اتاق فکری است که از حضور نخبگان روستایی برای شناسایی اولویت‌های کتابخوانی در روستا استفاده می‌کند، اظهار کرد: این طرح به عنوان یک پیوست فرهنگی نقش موثری در ارتباط گیری اداره کتابخانه‌ها با نهاد‌های گوناگون از طریق نخبگان خواهد داشت.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با بیان این‌که هدف اصلی این طرح استفاده از نخبگان برای توسعه نهضت مطالعه مفید در نقاط جغرافیایی کوچک مانند روستاهاست، اظهار کرد: این طرح از نیمه شعبان در این استان آغاز می شود.

شمقدری افزود: توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها، ترویج فرهنگ مطالعه مفید، تشکیل گروه‌های مطالعاتی و گفتمان‌سازی فرهنگی در محیط کتابخانه‌های روستایی از مهم ترین هدف‌های این طرح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط