چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
مجابی و یونان درباره شعر سپید سخنرانی می‌کنند

جواد مجابی و رسول یونان، چهارشنبه، 29 خرداد، در نشستی درباره شعر سپید سخن می‌گویند. این نشست به ‌بهانه انتشار مجموعه شعر «اصلا مهم که نیست» سروده علیرضا بهرامی برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این نشست که  چهارشنبه 29 خرداد به بهانه انتشار مجموعه شعر «اصلا مهم که نیست» سروده علیرضا بهرامی برگزار می‌شود، جواد مجابی، شاعر و منتقد پیشکسوت و رسول یونان، شاعر، درباره وضعیت شعر سپید، ویژگی‌ها و چشم‌انداز آینده آن سخن خواهند گفت.

نشست یادشده از ساعت 17 و 30 دقیقه امروز، چهارشنبه 28 در فرهنگسرای سرو، واقع در ضلع شمالی پارک ساعی، کوچه ساعی 2 برگزار خواهد شد و برخی از شاعران معاصر نیز در پایان آن به شعرخوانی خواهند پرداخت.

جواد مجابی متولد 1318 در قزوین، شاعر، طنزپرداز، منتقد، نقاش و روزنامه‌نگار، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی حقوق و دکترای اقتصاد به انجام رسانده است. او بویژه در دهه‌های 40 و 50 روزنامه‌نگار پرکاری بود و همچنین مجموعه شعرهای فصلی برای تو (1344)، زوبینی برقلب پاییز، پرواز در مه، بر بام بم، سفرهای ملاح رویا، پوپکانه، شعرهای من و پوپک، دری به شاد خویی، سفرهای ملاح رویا (۵ کتاب)، سال‌های شاعرانه (۳ کتاب) و شعر بلند تامل (۴ کتاب -1382) را منتشر کرده است.

این کارشناس هنرهای تجسمی همچنین علاوه بر انتشار کتاب‌هایی در حوزه‌های طنز، داستان کوتاه، رمان، داستان کودکان، نمایش‌نامه، فیلم‌نامه، سفرنامه و مجموعه مقالات، چندین مجموعه شعر منتشرنشده نیز به ‌ویژه مربوط به سال‌های اخیر دارد.

رسول یونان متولد ۱۳۴۸ در ارومیه، شاعر، نویسنده و مترجم نیز تاکنون چند دفتر شعر به چاپ رسانده است. آثاری از او نیز به زبان‌های ترکی، کردی و ارمنی در داخل و خارج از کشور به چاپ رسیده است.

روز بخیر محبوب من، کنسرت در جهنم، من یک پسر بد بودم، پایین آوردن پیانو از پله‌های یک هتل یخی، مواظب باش مورچه‌ها می‌آیند و چه کسی مرا عاشق کرد، از مجموعه شعرهای منتشرشده او هستند که آثاری در حوزه داستان، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه نیز دارد. یونان همچنین آثاری را از زبان ترکی به فارسی برگردانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها