یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
آموزگار: کارهای اجرایی به تشکل‌های صنفی سپرده شود

محمود آموزگار، دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به مطالبات تشکل صنفی متبوع خود گفت: اتحادیه‌‌های صنفی می‌توانند بخش عمده‌ای از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارهای اجرایی را به عهده گیرند و به عنوان بازوی اجرایی باشند.-

محمود آموزگار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در امور اجرایی نیز با توجه به تجربه، تخصص و شناختی که تشکل‌ها از صنف دارند نیز می‌توانند مشورت لازم را در اختیار مسوولان قرار دهند.

وی افزود: ما معتقدیم که باید در هماهنگی و تعامل کامل با دولت نسبت به حل مسایل نشر اقدام شود و هر دو طرف باید اهمیت این همکاری و هماهنگی را درک کنند.

آموزگار با بیان این‌که در حوزه نشر کتاب توجه به  نکات ضروری است، عنوان کرد: به عنوان مثال روند بررسی و صدور مجوزها باید تا حد ممکن از برخورد سلیقه‌ای فاصله بگیرد و با ضوابط نشر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تطابق بیشتری پیدا کند.

وی اظهار کرد: به دستورالعمل‌های صادره از سوی این شورا به ویژه در حوزه تشکیل هیات‌های نظارت بر کتاب‌های کودک و نوجوان و بزرگسال باید توجه شود.

به گفته آموزگار، تشکیل هیات‌های نظارتی در این دو بخش می‌تواند از میزان برخوردهای سلیقه‌ای بکاهد و روند صدور مجوز را تسریع بخشد.

وی درباره فواید اهمیت به این موضوع توضیح داد: این کار می‌تواند در صرف زمان کمتر برای صدور مجوز نقش موثری داشته باشد، از سوی دیگر می‌توان اقدامی انجام داد که برای صدور مجوز برای بازچاپ آثاری که در گذشته بررسی و منتشر شده‌اند، مراحل طولانی دریافت مجوز اجرا نشود.

وی عنوان کرد: این نکات برخی از پیشنهادهای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای تسریع در رسیدگی، صدور مجوز و تطابق این مراحل با موازین قانونی است.

به گفته دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، از سوی دیگر بهتر است مسوولانی که برای حوزه فرهنگی کشور انتخاب می‌شوند روحیات فرهنگی داشته باشند و هم‌سو با صنعت نشر کشور و حوزه فرهنگ، مطبوعات و سینمای کشور رشد کرده باشند، زیرا این موضوع می‌تواند به ارتقای دیدگاه‌های این حوزه کمک کند.

آموزگار در پایان سخنانش گفت: اتحادیه این آمادگی را دارد که به صورت جدی برای رفع دغدغه‌های موجود در حوزه بررسی و ممیزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس موازین گفته شده همکاری لازم را داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها