چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
ورود خانم‌ها ممنوع!

کتابخانه هدایت که در حسینیه هدایت قرار دارد از جمله مراکز تحت نظارت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که از ابتدای راه‌اندازی خود تنها به آقایان خدمات‌رسانی می‌کند و هنوز خانم‌ها اجازه ورود به این کتابخانه و استفاده از خدمات آن را ندارند.-

حسن عزیزی، رییس کتابخانه هدایت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره گفت: این کتابخانه در فضایی نزدیک به 360 متر مربع قرار دارد و از جمله مراکز موقوفی است.

وی افزود: کتابخانه هدایت 9 هزار عنوان کتاب و دو سالن قرائتخانه با ظرفیتی حدود 400 نفر دارد. 350 آقا اعضای این کتابخانه نوپا هستند که کوچکترین آن‌ها شش سال و مسن‌ترینشان 80 سال دارد. این مرکز از ساعت 9 تا 20 با دو کتابدار به ارایه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد.

دبیر کمیته کتابداران منطقه 12 شهرداری تهران با اشاره به این که علاوه بر مراسم رونمایی از کتاب، هر فصل مسابقه کتابخوانی نیز در اینجا برگزار می‌شود، گفت: متاسفانه هیچ خانمی نمی‌تواند از خدمات این کتابخانه استفاده کند. البته این حالتی موقت است که به دلیل تعمیرات ساختمان از ابتدای راه‌اندازی آن اعمال شد و از همان زمان هم مسوولان قول دادند در آینده تدابیری برای حضور بانوان و استفاده آن‌ها از این کتابخانه در نظر گیرند.

وی یکی از رخدادهای کتابی منطقه 12 شهرداری را تشکیل کمیته کتابداران منطقه دانست که به تازگی با همکاری و عضویت 20 کتابدار و رییس کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری منطقه صورت گرفته است و گفت: تصمیم داریم با همکاری کتابخانه‌های تحت پوشش وزارت ارشاد و شهرداری واقع در منطقه، اعضای این کمیته را در راستای اقدامات تخصصی در حوزه کتاب و طراحی برنامه‌های اثربخش در زمینه ترویج و توسعه کتابخوانی، به دو برابر برسانیم.

كتابخانه مشارکتی هدايت در حسينيه هدايت در شمال ميدان قيام، كوچه رقيب دوست، كوي باغ قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها