سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵
محمد سریر خاطرات خود را تدوین می‌کند

محمد سریر، موسیقیدان و رییس هیات مدیره خانه موسیقی از تدوین خاطرات خود برای انتشار در قالب کتاب خبر داد.-

سریر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: قصد دارم به زودی خاطراتم را در قالب یک کتاب تدوین و منتشر کنم. به نظرم تجربیاتم به عنوان یک هنرمند موسیقی برای دانشجویان و نوآموزان هنر موسیقی مفید خواهد بود. 

وی افزود: البته من حافظه خوبی برای به یادآوری همه خاطراتم ندارم. برای جبران این کاستی مدتی شروع به جمع‌آوری و دیدن بریده‌های برخی جراید و نشریاتی که در مورد من مطلب داشتند، کرده‌ام. با این کار شاید به بخشی از خاطرات فراموش شده‌ام دست پیدا کنم. 

این عضو هیات مدیره خانه موسیقی ایران در پایان با اشاره به کتاب خاطرات «فرهاد فخرالدینی» موسس ارکستر ملی ایران، گفت: کتاب خاطرات استاد فخرالدینی آماده انتشار شده است. بازخورد این کتاب در جامعه فرهنگی و هنری کشور بر روند نگارش و همچنین ساختار کتاب خاطرات من، تاثیر خواهد داشت. 

سریر زاده 1323 در تهران، آهنگساز، موسیقیدان، رییس هیات مدیره خانه موسیقی ایران است. او دارای مدرک تحصیلی کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه تهران و دکتری اقتصاد از دانشگاه وین اتریش است. 

در زمینه تحصیلات موسیقی نیز، سریر در سال 1343 از هنرستان عالی موسیقی فارغ‌التحصیل شد. او در سال 1354 مدرک کارشناسی موسیقی را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد. سریر همچنین مدرک دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد آهنگسازی را از آکادمی موسیقی و هنرهای زیبای وین به‌ترتیب در سال 1357 و 1364 اخذ کرد. 

عضویت در شورای عالی موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست و عضو هیات مدیره خانه موسیقی ایران، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین تدریس در دیگر دانشکده‌های هنری و مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران، برخی فعالیت‌های هنری پرشمار دکتر محمد سریر محسوب می‌شوند. 

محمد سریر، همچنین عضو سیاسی سابق وزارت امور خارجه است که در سال 1382 از این وزارتخانه بازنشسته شد. نمایندگی در سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، و آژانس بین‌المللی انرژی، سرپرستی امور کنسولی سفارت ایران در وین، سرپرستی امور کشورهای خاور دور وزارت امور خارجه، عضویت و سرپرستی گروه مطالعات انرژی و اقتصاد بین‌الملل و رایزنی علمی و فرهنگی ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو در سال‌های 1378 تا 1381 از  سمت‌های وی در وزارت امور خارجه بوده‌است. 

تالیف و انتشار کتاب «اوپک و دیدگاه‌های آینده» نیز در کارنامه کاری سریر در حوزه اقتصاد وجود دارد. این کتاب در سال 1367 با نام کامل «سازمان كشورهای صادركننده نفت، اوپک و ديدگاه‌های آينده» در 186 صفحه از سوی «دفتر مطالعات سياسی و بين المللى، وزارت امورخارجه ایران» منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها