دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
فیلم و رمان «مرد سوم» به اتاق اقتباس ارسباران می‌آیند

فیلم «مرد سوم» ساخته کارول رید و فیلمنامه‌ای از گراهام گرین سه‌شنبه، 21 خرداد، در برنامه «اتاق اقتباس» فرهنگسرای ارسباران نقد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه سه و فرهنگسرای ارسباران، در دويست و نود و نهمين نشست باشگاه فيلم تهران و در برنامه «اتاق اقتباس»، فیلم«مرد سوم» ساخته كارول ريد سه‌شنبه، 21 خرداد، از ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می‌شود.

رمان «مرد سوم» نوشته گراهام گرین داستان شخصیتی به نام «رولو» است که برای سر درآوردن از بلایی که بر سر مهم‌ترین دوست تمام زندگی‌اش «هری لایم» آمده، پا به میدان می‌گذارد و چون فکر می‌کند حقیقت از هر چیز دیگری مهم‌تر است، جست‌وجویش را تا کشف این حقیقت ادامه می‌دهد.

فیلم «مرد سوم» با فیلمنامه‌ای از گراهام گرین، توسط «کارول رید» در سال 1949 و با بازی اورسن ولز، جوزف کاتن و آلیدا والی، ساخته شد و در همین سال نخل طلای کن را به خود اختصاص داد. جالب است که گرین پس از نگارش فیلمنامه به صرافت نوشتن رمانی براساس آن افتاد و کمی بعد رمان «مرد سوم» را هم منتشر کرد.

فیلم «مرد سوم» به فارسی دوبله شده‌ است. رمان «مرد سوم» نیز در زمستان 1390 با ترجمه محسن آزرم منتشر شد.

علی رزازيان، مجری برنامه و كورش جاهد، كارشناس سينما و حسين آشتيانی كارشناس كتاب و ادبيات، میهمانان اين برنامه هستند.

«اتاق اقتباس» عنوان جلساتی در قالب برنامه باشگاه فيلم تهران و باشگاه كتاب است که به نقد و بررسی فيلم‌های سينمايی که با اقتباس از رمان‌های ادبی ساخته شده‌اند، می‌پردازد. 

فرهنگسرای ارسباران در خیابان جلفا واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط