یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
استقبال چشمگیر از نمایشگاه کتاب مجتمع فرهنگی هنری فجر

مجتمع فرهنگی هنری فجر از پنجم خرداد ماه به مدت یک ماه میزبان نمایشگاه کتاب است. کارشناس فرهنگی مجتمع فرهنگی هنری فجر در این باره گفت: استقبال از این نمایشگاه به حدی است که اکنون با سه متصدی فروش اداره می‌شود. در حالی که بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی، حضور تنها یک متصدی فروش در این نمایشگاه پیش‌بینی شده بود.-

سودابه دلیری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: مجتمع فرهنگی هنری فجر از  مراکز فرهنگی زیر مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که در فلکه چهارم خزانه بخارایی قرار دارد. این مجتمع با توجه به ورود دانش‌آموزان به ایام تعطیلی مدارس و همچنین به دلیل کمبود کتابفروشی در منطقه مذکور به برپایی نمایشگاه کتاب اقدام کرد.

وی با بیان این‌که کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه به حوزه کودک و نوجوان مربوط می‌شوند، گفت: این کتاب‌ها که از سوی انتشارات عارف منتشر شده‌اند در این نمایشگاه با تخفیف پنج تا 20 درصد در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

کارشناس فرهنگی مجتمع فرهنگی هنری فجر ادامه داد: کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری فجر همواره با استقبال دانش‌آموزان کنکوری مواجه است. این دانش‌آموزان اغلب از برادر یا خواهر کوچکتر از خود به دلیل این‌که مانع مطالعه آن‌ها در منزل یا کتابخانه می‌شوند، معترض‌اند. بنابراین با راه‌اندازی نمایشگاه کتاب مذکور کوشیدیم فضایی برای والدین و سایر اعضای خانواده این دانش‌آموزان فراهم شود تا ضمن گذراندن اوقات فراغت خود به مطالعه نیز بپردازند.

دلیری با بیان این‌که عرضه کتاب با بهای مناسب از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه کتاب به شمار می‌آید، عنوان کرد: اغلب عناوین کتا‌ب‌های کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری فجر تکراری‌اند‌ و این کتابخانه از ارایه تازه‌های نشر مغفول مانده‌ است. بنابراین این نمایشگاه زمینه آشنایی دانش‌آموزان با تازه‌های نشر را نیز فراهم می‌کند.

وی درباره فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری فجر با بیان این‌که این کتابخانه حدود 12 هزارجلد کتاب را در فضایی افزون بر 100 متر مربع عرضه کرده است، گفت: کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری فجر هر ماه با حضور مولفان و نقادان برجسته میزبان مراسم نقد و بررسی کتاب‌های متعدد است.

کارشناس فرهنگی مجتمع فرهنگی هنری فجر در ادامه سخنانش گفت: کتاب «مبانی و شیوه‌های مطالعه» چهارشنبه (12 تیر) از ساعت 18 تا 19 با حضور استاد محمودی، مولف اثر در کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری فجر نقد و بررسی خواهد شد. همچنین این کتابخانه چهارشنبه (23 مرداد) از ساعت 18 تا 19 میزبان مراسم نقد و بررسی کتاب «سیمای پرهیزکاران» با حضور استاد کامرانیان است.

دلیری ادامه داد: کتاب «رازهای باغبانی از خانواده» نیز چهارشنبه (13 شهریور) از ساعت 18 تا 19 در این کتابخانه نقد و بررسی خواهد شد.

وی در پایان با بیان این‌که مجتمع فرهنگی هنری فجر در فلکه چهارم خزانه بخارایی، ابتدای خیابان جمشید سید واقع شده است، گفت: نمایشگاه کتاب مجتمع فرهنگی هنری فجر از ساعت 9 تا 17 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط