چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳
خورشاهیان با «هزار توی خواب‌های من» به کتابفروشی‌ها آمد

مجموعه ‌داستان‌های‌ هادی خورشاهیان با عنوان «هزار توی خواب‌های من» منتشر شد. به گفته خورشاهیان، این داستان‌ها فضا، موضوع و راوی‌های متفاوتی دارند و برخی از آن‌ها ابتدا سرآغاز نگارش رمان بوده‌اند که به داستانی کوتاه تبدیل شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستان «هزار توی خواب‌های من»، پنجمین مجموعه داستان هادی خورشاهیان است که به تازگی منتشر شده است.

خورشاهیان این کتاب را شامل 25 داستان غالبا بسیار کوتاه معرفی کرد و درباره ویژگی‎‌های داستان‌های این مجموعه توضیح داد: فضا، موضوع و راوی‌های داستان‌های این کتاب متفاوتند؛ برای مثال هر کدام از داستان‌ها را شخصیت‌هایی مانند یک نوجوان، دختری عقب مانده، قاتلی حرفه‌ای و یک شهید روایت می‌کنند که نگاه خاص خودشان را به موضوع دارند.

این شاعر و نویسنده افزود: از نظر فضای داستانی نیز داستان‌هایی درباره انقلاب، جنگ، ماجراهای پلیسی و جنایی و موضوعات سیاسی روایت شده است و این‌ ویژگی‌ها سبب شده داستان‌ها شباهتی به هم نداشته باشند.

وی درباره زمان نگارش این مجموعه نیز توضیح داد: این داستان‌ها در مدت زمان بسیار کوتاهی حدود 10 روز نوشته شده‌اند و شاید نگارش اولیه آن‌ها بیش از 20 ساعت زمانم را نگرفت. برخی از آن‌ها ابتدا در ذهنم سرآغاز نگارش یک رمان بودند، ولی به داستان کوتاه تبدیل شدند و هیچ عمدی در این شکل‌گیری‌ها و تنوع داستان‌ها وجود نداشته است.

خورشاهیان به داستان پایانی کتاب با عنوان «سی‌وهشت سالگی» نیز اشاره کرد و آن را بخشی از داستان زندگی خود دانست و اظهار کرد: به عقیده من «سی‌وهشت سالگی» داستانی است که در این مجموعه آمده و قابلیت تبدیل شدن به رمان را دارد. این داستان کوتاه روایت بخشی از زندگی من است و شخصیت‌ها و وقایع داستان حقیقی‌اند. البته پدرم را به عنوان راوی داستان برگزیده‌ام و دیالوگ‌های داستان نیز در واقعیت ردوبدل شده‌اند.

«فقط دو ساعت دیرتر»، «سر سفره خدا»، «هزار توی خواب‌های من»،‌ «اعتراف»، «‌سی و هشت سالگی»،‌ «عدم قطعیت» و «شکل ابرها» عنوان برخی داستان‌های این کتابند.

در متن پشت جلد این کتاب بخشی از داستان «سر سفره خدا» آمده است: «مردها در هر سن و سالی که باشند اخلاق‌های عجیب و غریبی دارند. بچه هم که بود همینطوری بود. اصلا همیشه همین‌طوری بود. هیچ وقت توی خانه بند نمی‌شد. شاید به خاطر این است که توی خانه به دنیا نیاوردمش. بین راه دو تا روستا به دنیا آمد که رفته بودیم عزای مادر یکی از همسایه‌ها.»

هادی خورشاهیان متولد 1352 در نیشابور و فارغ‌التحصيل رشته زبان و ادبيات انگلیسی از دانشكده‌ زبان‌های خارجی دانشگاه تهران است.

مجموعه‌های شعر «پله‌ها را نشمرده آمدم بالا»، «عصر روزهای جمعه»، «مدایح»، «توی اخبار رادیو»، «در كلاس دير وقت» (شعر نوجوان)، «اين غزل‌های سليمان نيست»، «درخت‌ها عقلشان می‌رسد» و «دل‌ داده‌ام به تاریکی» پیش‌تر از این شاعر به چاپ رسیده‌اند. «باشد ایستگاه بعدی»، «کشوری که شکل چکمه است»، «من یک بادبادکم» و «باران در بهشت» عنوان برخی از مجموعه داستان‌های خورشاهیان هستند.

مجموعه داستان «هزار توی خواب‌های من» نوشته هادی خورشاهیان در 119 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای پنج هزار و 500 تومان از سوی نشر آموت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها