یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
ترجمه «منطق استراتژیک و عقلانیت سیاسی» پایان یافت

«منطق استراتژیک و عقلانیت سیاسی» با عنوان فرعی «استراتژی نظامی و کنترل سیاسی» نام اثر مشترک «برادفورد. آ.لی» و «کارل.اف.والینگ» است که به همت عبدالرسول دیوسالار به فارسی ترجمه شد.-

محمد روشنی، مدیر انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این خبر بیان کرد: موضوعات مطرح شده در اين کتاب شامل مجموعه‌ای از محوری‌ترین و زیربنایی‌ترین سوژه‌های تفکر استراتژیک هستند که در موفقیت یا شکست تصمیم‌گیری‌های سیاسی ـ استراتژیک موثرند. 

وی افزود: نویسندگان در نخستین بخش کتاب درباره منطق استراتژیک و در بخش دوم در زمینه عقلانیت سیاسی بحث و بررسی کرده‌اند.
 
عبدالرسول دیوسالار، کارشناس ارشد علوم سیاسی و اکنون پژوهشگر مرکز تحقیقات استراتژیک است و همزمان مسوولیت کارگروه توسعه و منابع ملی در موسسه اندیشه و پژوهش طرح هزاره را بر عهده دارد. 

مطالعات استراتژیک، توسعه ملی، قدرت پژوهشی و مسایل روسیه از حوزه‌های مطالعاتی و پژوهشی این محقق به شمار می‌آیند. مطالعات کنونی وی بر مساله ساخت قدرت و توسعه و بررسی الگوهای اثرگذاری منابع بر توسعه متمرکز است. 

کتاب‌های «قدرت اطلاعات؛ تاثیر اطلاعات بر نظریه توسعه»، «رویکردی نوین در ماهیت‌شناسی قدرت اطلاعات»، «مقدمه‌ای بر محیط‌شناسی نظامی و جنگ اطلاعات»، «راهبردها و معماری کلان فرماندهی و کنترل» و ترجمه کتاب «قدرت در درون ما است» از جمله آثار عبدالرسول دیوسالار به شمار می‌آیند.

انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) به زودی نخستین چاپ کتاب «منطق استراتژیک و عقلانیت سیاسی؛ استراتژی نظامی و کنترل سیاسی» را روانه بازار نشر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها