جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
انتشار مکتوب «شیوه‌های پیامبر اعظم(ص) در دعوت به اسلام»

کتاب «شیوه‌های پیامبر اعظم(ص) در دعوت به اسلام» با موضوع روش‌ها و منش پیامبر گرامی اسلام(ص) در دعوت از اقوال مختلف به دین مبین اسلام به قلم اکبر فهیمی از سوی مرکز نشر هاجر منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محتوای این نوشتار به شیوه‌های بیانی دعوت پیامبر(ص) مانند دعوت با حکمت، اندرز نیکو، جدال احسن، مستند بودن دعوت، تبشیر و انذار، تعلیم توأم با تربیت، فراخوانی تدریجی، دعوت قاطعانه، فراخوانی آگاهانه و دعوت عاطفه‌آمیز اهل کتاب می‌پردازد.

همچنین شیوه‌های اخلاقی و رفتاری حضرت محمد(ص) نظیر نرمی و محبت، صبر و استقامت، عفو، تاثیر مستقیم، تحمل رنج هجرت، جهاد در دعوت به اسلام، شوق به هدایت‌پذیری مردم، دعوت اهل کتاب به توحید و اعزام مبلغ در کتاب شیوه‌های پیامبر اعظم(ص) در دعوت به اسلام بررسی شده‌اند.

یکی دیگر از رویکردهای این کتاب، توجه به شیوه‌های رسول اکرم(ص) در دفع موانع مانند زدودن شبهه‌ها، اعراض توأم با نصیحت، زمان به سیر در طبیعت، هشدار به کفار، هجرت، تسلیم در برابر حق، جهاد با کفار، عکس العمل شدید با منافقین و دعوت به پیروی از اصول مشترک است.

کتاب‌ «شیوه‌های پیامبر اعظم(ص) در دعوت به اسلام» در 304 صفحه و به بهای 24 هزار ریال از سوی مرکز نشر هاجر به پیشخان کتابفروشی‌ها رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط