چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
معرفی برنده جایزه انجمن مترجمان آلمانی سال 2013

بربل فلاد ویراستار پر سابقه آثار نویسندگان بزرگی همچون دان دلیلو، گابریل گارسیا مارکز، جولیان بارنز و ناتالی ساروت به عنوان برنده جایزه انجمن مترجمان آلمانی آثار ادبی و علمی برگزیده شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هیات داوران بویژه بربل فلاد 73 ساله را برای خدمات در خور توجه او در زمینه ترجمه آثار ادبی شایسته کسب این جایزه دانست.

فلاد بیش از 30 سال است که در انتشارات کیپن هویر و ویچ ویراستار آثار نویسندگان بزرگی چون دان دلیلو، گابریل گارسیا مارکز، جولیان بارنس و ناتالی ساروت بوده است و مترجمان بسیاری و نیز ترجمه های انجام شده توسط آنان از همکاری با وی نفع برده اند.

او معلومات خود در زمینه بهبود بخشیدن یک متن خوب را به بسیای از همکاران جوان خود انتقال داده و با برگزاری سمینارهای ترجمه فوق العاده ارزشمند خود معلوماتش را در اختیار شرکت کنندگان در این سمینارها نیز قرار می دهد. هیات داوران با اهدای این جایزه فلاد را برای حس زبانی تمام نشدنی اش، عشقش به ادبیات و خدمات در خور توجهی که هم در عرصه ترجمه ادبی در انتشارات و هم در خارج از انتشارات به انجام رسانده است مورد تجلیل قرار می دهند.

مراسم اهدای این جایزه در تاریخ 9 اکتبر (17 مهر) در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت برگزار می شود. این جایزه که جایزه ای غیر نقدی است از سال 2004 از سوی انجمن مترجمان آلمانی آثار ادبی و علمی به ناشران دوستدار ترجمه و یا افراد حقیقی اهدا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها