دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
انتشار «سبک زندگی اسلامی و سنجش ابزار آن»

کتاب «سبک زندگی اسلامی و سنجش ابزار آن» به قلم دکتر محمد کاویانی به تازگی از سوی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه روانه بازار کتاب شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مفهوم سبک زندگی در معانی بسيار محدود مانند كيفيت نشستن و راه رفتن و معانی بسيار گسترده مانند مدل سبک زندگی تجويزی اسلام كاربرد دارد و در علومی نظیر جامعه‌شناسی، پزشكی، روانشناسی بالينی، روانپزشكی و مديريت بررسی می‌شود. در این نوشتار به مفهوم سبک زندگی هم از دريچه «هست‌ها و هنجارها» و هم از دريچه «بايدها و تجويزها» پرداخته می‌شود.

اين اثر نگاهی از نوع «بسيار گسترده» از دريچه «مدل تجويزی قرآن» با روش‌شناسی روانشناسی و روان‌سنجی به موضوع سبک زندگی می‌نگرد و گزارشی از دو نوع پژوهش را به مخاطبان خود ارایه می‌کند. نوع نخست، حاكی از شكل‌دهی يک مدل تجويزی برای سبک زندگی اسلامی و نوع دوم، حاكی از ساخت و روان‌سنجی «آزمون سبک زندگی اسلامی» است. مدل تجويزی، بيانگر اين است كه سبک زندگی اسلامی چگونه شكل می‌گيرد، بر چه نگرش‌هايی مبتنی است و منجر به چه رفتارهايی در ابعاد مختلف زندگی خواهد شد.

در بخشی از این نوشتار آمده است: «آزمون سبک زندگی اسلامی برای ما معلوم می‌سازد كه افراد و گروه‌ها، چه مقدار دارای سبک زندگی اسلامی هستند و در كدام مولفه، قوت بيشتر و در كدام قوت كمتری دارند. اين دو كار مكمل يكديگر هستند و كاربردهای بالينی،‌ مشاوره‌ای و گزينشی دارند.»

کتاب «سبک زندگی اسلامی و سنجش ابزار آن» با شمارگان یک هزار نسخه، در 470 صفحه و به بهای 98 هزار ريال از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط