چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
عابدینی: سند راهبردی صنعت چاپ را به هزاره سوم نزدیک می‌کند

بابک عابدینی، نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با اشاره به تدوین سند راهبردی صنعت چاپ کشور گفت: تدوین سند راهبردی می‌تواند صنعت چاپ را به جهان هزاره سوم نزدیک کند و موجب پیشرفت و ارتقای تکنولوژی‌های برتر به این صنعت شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سند راهبردی صنعت چاپ کشور در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. این سند به عنوان قطب‌نماي نقشه راه مديريت در صنعت چاپ کشور به‌شمار می‌آید و قرار است کارها، برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه به تناسب مفاد این سند اتخاذ شود، ایبنا در سلسله گفت‌وگو کاربردها و نقش این سند را بررسی می‌کند.

بابک عابدینی با اشاره به مفاد این سند، عنوان کرد: این سند، دستورالعمل خوبی است و دربردارنده مفاد و راهکارهایی برای بهبود، ارتقا و وضعیت کنونی صنعت چاپ است.

وی افزود: این سند با همکاری کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف صنعت چاپ تدوین شده است به همین دلیل موضوع‌ها و نکات مثبتی را در خود جای داده است.

عابدینی، اضافه شدن تکنولوژی‌های برتر به صنعت چاپ کشور را یکی دیگر از ویژگی‌های این سند دانست و اظهار کرد: با به کارگیری و عمل به بخش‌های پنج‌گانه این سند می‌توان به تکنولوژی‌های نوینی در حوزه فروش، بازاریابی، اطلاعات عمومی و... در صنعت چاپ دست یافت.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ کشور  گفت: اگر صنعت چاپ کشور به مفاد و ماده‌های موجود در بخش‌‌ها توجه کند، هم صاحب صنعت و هم مشتری می‌توانند در زمان کوتاهی به سود برسند. 

وی نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرایی شدن مصوبات این سند را ضمانت اجرای آن دانست و یادآور شد: این صنعت اگر به صورت واقعی از سوی دولت و بخش‌های خصوصی حمایت شود می‌تواند در منطقه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در این حوزه پیشگام باشد.

عابدینی عنوان کرد: البته در این حوزه باید در مرحله نخست بتوانیم هزینه‌های مواد اولیه را کاهش دهیم و بهای آن‌ها را به هزینه کشورهای رقیب برساینم، زیرا بر اساس وضعیت کنونی انجام سفارش و بهای خدمات چاپی در ایران نسبت به کشورهای دیگر به دلیل گرانی مواد اولیه بسیار بالاست.

وی همچنین سند راهبردی صنعت چاپ را فرصتی برای فعالان این حوزه دانست و گفت: اگر چاپخانه‌داران و فعالان این حوزه بتوانند از موقعیت پیش‌آمده استفاده کنند و با برنامه‌ریزی صحیح و مناسب در این بخش گام بردارند، شاهد موفقیت‌های چشمگیری در صنعت چاپ خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها