شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
بانوان منطقه 20 با کتاب مانوس‌ترند

کتابخانه 13 آبان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که با 40 هزار کتاب به شهروندان منطقه 20 شهرداری خدمات رسانی می‌کند، هفت هزار عضو دارد، کمترین آن‌ها چهار و بیشترین 70 سال سن دارند. بانوان بیشترین مراجعان این کتابخانه‌اند.-

جهانگیر رهبری، مسوول کتابخانه 13 آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این کتابخانه 13 آبان ماه سال 87 افتتاح شد و تاکنون موفق به جذب هفت هزار عضو شده که از این میان دو هزار 800 نفر در شمار اعضای فعالند.

وی با اشاره به این که علاوه بر خدمات‌رسانی در قالب امانت کتاب، مراسم رونمایی از آثار و نقد و بررسی آن‌ها از دیگر برنامه‌های کتابخانه 13 آبان به شمار می‌آید، گفت: کتابخانه 13 آبان دو سالن مطالعه مجزا برای بانوان و آقایان با ظرفیت 100 نفر دارد، مخزن کتابخانه، بخش کودک و نوجوان و یک سالن آمفی‌تئاتر با گنجایش 120 که عموم علاقه‌مندان از ساعت 8 تا 21 می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند، از دیگر ویژگی‌های این مرکز به شمار می‌آید. 

مسوول کتابخانه 13 آبان مهم‌ترین هدف فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه را افزایش انگیزه شهروندان به مطالعه و کتابخوانی دانست و گفت: سال گذشته این مرکز اقداماتی را به صورت رایگان در راستای توسعه انگیزه مطالعاتی انجام داد که از آن میان می‌توان به برپایی کارگاه‌های قصه‌گویی، داستان‌سرایی، کتابخوانی و سفال‌سازی برای کودکان و نوجوانان با همکاری کارشناسان اشاره کرد.

وی افزود: این کتابخانه در تمامی حوزه‌های مطالعاتی آثاری را برای مخاطبان عمومی ارایه می‌کند. در بررسی‌های به عمل آمده بیشترین مراجعان این مرکز را بانوان تشکیل می‌دهند و بیشترین حوزه مطالعاتی نیز کتاب‌های دینی و اثر پرمخاطب ما «تفسیر نمونه» بوده است.

رهبری درباره نحوه عضویت علاقه‌مندان در این کتابخانه شهری گفت: عموم علاقه‌مندان با پرداخت حق عضویتی معادل سه هزار تومان می‌توانند به مدت یک سال از خدمات این مرکز استفاده کنند. همچنین علاقه‌مندان  می توانند برای استفاده از 83 کتابخانه تحت پوشش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با پرداخت  حق عضویت هشت هزار تومانی از این سرویس های مطالعاتی استفاده کنند.

كتابخانه ۱۳ آبان شهر ری در خيابان شهيد رجائي، شهرك ۱۳آبان، خيابان شهيد مولايي جنوبي، كوچه شهيد عطري، جنب مسجد سيدالشهداء قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها