چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
«یادگیری مغزمحور در مدارس و مراکز آموزشی» منتشر شد

«یادگیری مغزمحور در مدارس و مراکز آموزشی» در کتابی با همین عنوان بررسی شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یکی از نظریه‌ها و رویکردهایی که در سال‌های اخیر در محافل علمی و فکری تعلیم و تربیت توجه بسیاری از برنامه‌ریزان و طراحان آموزشی و درسی مربیان را به خود جلب کرده، نظریه یادگیری مغزمحور یا یادگیری مبتنی بر مغز است.

این نظریه با تایید و تاکید بر جایگاه مغز در یادگیری دانش‌آموزان، درصدد اعتباربخشی و به رسمیت شناختن نقش آن در فرآیندهای یاددهی و یادگیری است. در این رویکرد با تکیه بر بنیادهای عصب‌شناختی و زیست‌شناسی رفتار انسان، ماهیت و کارکردهای دستگاه عصبی، قشر مخ و ویژگی‌ها و کارکردهای متنوع آن، تاکید می‌شود که محیط یادگیری در معنای وسیع خود به گونه‌ای سازماندهی شود که باعث بروز و ظهور ظرفیت‌های مغزی دانش‌آموزان شود. 

بدون تردید، آشنایی برنامه‌ریزان و مربیان با حوزه یادگیری مغزمحور، ضمن آنکه چشم‌اندازهای جدیدی را برای آنها در زمینه آموزش فراهم می‌سازد، می‌تواند بسترهای لازم را نیز برای تحقق یادگیری معنادار و انطباق هر چه بیشتر برنامه‌های درسی با نیازهای واقعی دانش‌آموزان فراهم کند.
 

کتاب «یادگیری مغزمحور در مدارس و مراکز آموزشی» به قلم محمد امینی، علی یزدخواستی و مریم مهدی‌زاده آرانی توسط انتشارات دانشگاه کاشان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها