چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
«مدرک» آگوتا کریستوف به دست مخاطبان ایرانی رسید

ترجمه دومین جلد از «سه‌گانه‌ دوقلوها» با ترجمه اصغر نوری منتشر شد. در این اثر که «مدرک» نام دارد، ادامه زندگی دوقلوهایی روایت می‌شود که در کودکی به دلیل هجوم دشمن به شهرشان مجبور شدند به روستای مادربزرگشان بروند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «مدرک» ادامه رمان «دفتر بزرگ» اثر آگوتا کریستوف است. نویسنده در اثر نخست زندگی انسان‌ها را در اوضاع آشفته کشوری جنگ زده به تصویر کشیده بود.
 
در رمان «دفتر بزرگ» داستان از زبان دو برادر دوقلو روایت می‌‌شود که در شرایط سخت جنگ مجبور شده‌اند نزد مادربزرگ خود بروند، زیرا شهرشان مورد هجوم دشمن قرار گرفته و برای زنده ‌ماندن راهی جز رفتن به روستایی که مادربزرگشان در آن زندگی می‌کند، ندارند. کریستوف در رمان دوم، به نام «مدرک»، ادامه زندگی این دو را که اکنون در سن نوجوانی قرار دارند، روایت می‌کند.

کریستف، نویسنده اهل کشور مجارستان است که در 21 سالگی و در پی انقلاب‌های ضدکمونیستی کشورش از آن‌جا خارج شد. او حدود پنج سال بعد از مهاجرتش زندگی سختی را پشت سر گذاشت، اما مطالعه زبان فرانسه و نوشتن داستان‌هایی به این زبان، زندگی‌اش را تغییر داد. وی در سال 2011 میلادی و در سن 76 سالگی درگذشت.

كریستوف، یکی از مطرح‌ترین نویسندگان کشور سوییس است که سه‌گانه «دوقلوها» سبب شهرت او شد. او در بسیاری دیگر از آثارش سیاهی‌های زندگی را با زبانی باورپذیر به مخاطب ارایه می‌کند و خشونت نهفته در آدمی را بار دیگر به او نشان می‌دهد.

«سه‌گانه‌ دوقلوها» شامل سه رمان به نام‌های «دفتر بزرگ»، «مدرک» و «دروغ سوم» است که تاکنون دو عنوان نخست آن در ایران ترجمه شده. این آثار زمینه شهرت کریستوف را در مقام یک نویسنده فراهم آوردند.

نوری، مترجم این اثر، تاكنون آثاری چون «آن زندگی كه من به تو دادم» اثر لوییجی پیراندللو، «دوچرخه مرد محكوم و سه‌چرخه» اثر فرناندو آرابال، «سكوت» نوشته پل استر، «محله گمشده» به قلم پاتریک مدیانو، «برهوت عشق» اثر فرانسوا موریاک و «همسر اول» نوشته فرانسواز شاندرناگور را به فارسی ترجمه كرده است.

رمان «مدرک» نوشته آگوتا کریستوف با ترجمه اصغر نوری در 196 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای هشت هزار و 500 تومان از سوی نشر مروارید منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها