سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
برنامه‌های جنبی نخستین دوره نمایشگاه کتاب شهرستان «بَم» اعلام شد

مسوول برنامه‌های جنبی نمایشگاه‌های استانی کتاب از اجرای برنامه‌های متعدد جانبی در نخستین دوره نمایشگاه کتاب شهرستان «بَم» خبر داد._

حسینعلی سبزه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: نمایشگاه‌ کتاب شهرستان «بَم» نخستین نمایشگاه کتاب استانی سال 1392 محسوب می‌شود که به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شده است.

وی با بیان این‌که غرفه فعالیت‌های جنبی این نمایشگاه با اجرای برنامه‌های متعدد، روزانه توجه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند، گفت: این غرفه به دلیل همزمانی با ولادت حضرت علی (ع) با حدود 20 تابلو مربوط به این حضرت تزیین شده است. همچنین در این غرفه کتاب‌های برگزیده مرتبط با حضرت علی (ع) به نمایش گذاشته شده است.

مسوول برنامه‌های جنبی نمایشگاه‌های کتاب استانی با بیان این‌که اجرای برنامه‌های جنبی این نمایشگاه از ساعت 19 آغاز می‌شود، افزود: غرفه فعالیت‌های جنبی این نمایشگاه با حضور شخصیت‌های فرهنگی و علمی هر روز میزبان نشست‌های تخصصی است.

سبزه در ادامه سخنانش گفت: دیروز (30 اردیبهشت) نشست «نهج‌البلاغه، کتابی برای همه اعصار» و برنامه تجلیل از فعالان انجمن نهج‌البلاغه و قرآن برگزار شد. در این نشست کریم غضنفر آبادی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بَم، محمود انصاریان، رییس انجمن قرآنی شهرستان بَم، داود برایی‌نژاد، مدیر مسوول انجمن قرآنی شهرستان بَم، محمدعلی زاهدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد بخش براوات و 25 نفر از قاریان برجسته شهرستان بَم حضور داشتند.

وی افزود: غرفه فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب شهرستان بَم امروز(31 اردیبهشت) ساعت 19 میزبان نشست تخصصی «حماسه سیاسی» با حضور سرهنگ حمید حمیدیان، فرمانده ناحیه بسیج سپاه بَم خواهد بود.

مسوول برنامه‌های جنبی نمایشگاه‌های کتاب استانی ادامه داد: چهارشنبه (یکم خرداد) نشست «بزرگداشت مشاهیر ادبیات داستان و شعر شهرستان بَم» با حضور نویسندگان برترشهرستان بَم برگزار می‌شود. همچنین «ادبیات پایداری و شب شعر دفاع مقدس» عنوان نشستی است که پنج‌شنبه (2 خرداد) با حضور مرتضی حسین‌پور، استاد دانشگاه در غرفه فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب شهرستان بَم برگزار خواهد شد.

سبزه با اشاره به سایر برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب شهرستان بَم گفت: در غرفه فعالیت‌های جنبی این نمایشگاه به دلیل مصادف بودن با روز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر حدود 33 تابلو با موضوع دفاع مقدس ارایه شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جنبی مربوط به حوزه کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب شهرستان بَم اظهار کرد: در این نمایشگاه از حضور مهدی اکبری معروف به عمو اکبری، نقاش برنامه‌ تلویزیونی فیتیله جمعه تعطیله و مجری برنامه‌های کودک با اجرای برنامه‌های متعدد شعرخوانی و مسابقه قرآن بهر‌مند شدیم. این برنامه، روزانه زمینه ترغیب حضور حدود 600 نفر را در نمایشگاه کتاب شهرستان بَم فراهم کرد.

مسوول برنامه‌های جنبی نمایشگاه‌های کتاب استانی افزود: ایستگاه سرگرمی و نقاشی از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب شهرستان بَم به شمار می‌آید. در این ایستگاه کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بَم حضور دارند و به آموزش نقاشی و سایر فعالیت‌های سرگرم کننده می‌پردازند.

سبزه عنوان کرد: در این نمایشگاه، غرفه ویژه‌ای برای ناتوانان و معلولان ذهنی شهرستان بَم راه‌اندازی شده است. در این غرفه کاردستی‌های ناتوانان و معلولان ذهنی شهرستان بَم به نمایش گذاشته شده‌اند.

وی در پایان از استقبال خوب مردم شهرستان بَم از کتاب‌های ارایه شده در این نمایشگاه خبر داد و گفت: نخستین دوره نمایشگاه کتاب شهرستان بَم تا جمعه (3 خرداد) در کتابخانه مرکزی این شهرستان صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط