سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
دوره جدید فصلنامه «شعر» به محمد قهرمان اختصاص یافت

دوره‌ جدید فصلنامه تخصصی «شعر» حوزه هنری به زودی منتشر خواهد شد. این شماره از این نشریه به زنده‌یاد محمد قهرمان اختصاص یافته است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مجله‌ «شعر» كه از سال 1372 تا 1388 به سردبیری هادی سعیدی كیاسری، محمدرضا تركی و مصطفی محدثی‌خراسانی منتشر می‌شد، به زودی انتشار دوره‌ جدید خود را با سردبیری علیرضا قزوه از سر خواهد گرفت. 

محمدجواد آسمان، دبیر تحریریه این فصلنامه‌ ـ درباره چاپ و انتشار دوره جدید فصل‌نامه‌ «شعر» حوزه‌ هنری گفت: مجله‌ شعر كه در دو دهه گذشته یكی از موفق‌ترین مجله‌های ادبی كشور بوده است، به زودی انتشار خود را به صورت فصلنامه از سر خواهد گرفت. 

محمدجواد آسمان درباره‌ وجوه اشتراك و تمایز این دوره از مجله‌ی «شعر» در مقایسه با دوره‌های پیشین گفت: در دوران كار هر كدام از سردبیران محترم گذشته، نقاط قوتی به چشم می‌خورد و ما نیز تلاش خواهیم كرد همان خطوط اصلی را ادامه دهیم. البته تغییرات كیفی و كمی در دوره جدید این مجله چشمگیر خواهد بود. 

وی درباره سرفصل‌ها و محتوای دوره‌ جدید مجله «شعر» افزود: هر مطلبی كه نسبتی با شعر و شاعران داشته باشد، به شرط وزین بودن و علمی بودن، در مجله‌ شعر نیز جایگاه خواهد داشت. ما از آثار شاعران خوب كشور و مقالات و نقدهای ادبی صاحب‌نظران دانشگاهی و غیردانشگاهی استقبال می‌كنیم. 

آسمان با اشاره به این‌كه مطالب مجله «شعر» محدود به زمان و جغرافیای خاصی نخواهد بود، گفت: ما علاوه بر شعر سرآمدان شعر كهن فارسی، از آثار شاعران سرشناس معاصر ـ از طیف‌های گوناگون ـ و نیز شعر بومی اقوام ایرانی (تركی، كردی، لری، بختیاری، بلوچی، گیلكی و...) بهره خواهیم برد و شعر شاعران پارسی‌سرای كشورهای دیگر را نیز رصد خواهیم كرد. 

وی افزود: علاوه بر این بخش، شعر جهان این مجله، زیر نظر مترجمان برجسته نظیر آقای موسی بیدج و آقای محسن كریمی راهجردی اداره خواهد شد. 

آسمان با اشاره به واقعه‌ دردناك درگذشت استاد محمد قهرمان افزود: از دو ماه گذشته، بنا را بر این گذاشته بودیم كه برای پاسداشت استاد محمد قهرمان، ویژه‌نامه شماره نخست مجله‌ شعر را به ایشان اختصاص دهیم. حالا با درگذشت این شاعر بزرگ و پژوهشگر بی‌بدیل، لزوم این كار بیشتر حس می‌شود. زنده‌یاد قهرمان، حق بزرگی به گردن شعر فاخر معاصر و تتبعات ادبی اصیل روزگار ما داشتند و دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها