چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
«چرا حجاب؟» کتاب شد

کتاب «چرا حجاب؟» درباره معنا و چگونگی حجاب همراه، با یادآوری نقش زنان در اجتماع و فواید و اثرات رعایت حجاب و همچنین عوامل و عواقب اجتماعی رعایت نکردن حجاب منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب که به قلم ابراهیم خرمی مشگانی کاوشی نوشته شده است، در چهار فصل چیستی، چرایی و چگونگی داشتن حجاب را مطرح و به علل بروز بی‌حجابی می‌پردازد و شیوه‌های صحیح برخورد با بد‌حجابی را معرفی می‌کند.

فصل اول کتاب با موضوع معنا و چگونگی حجاب، تعریف و مفهوم حجاب را در اصطلاح و در قرآن کریم بیان و چگونگی رعایت حجاب را در جایگاه‌ها و شرایط مختلف بررسی می‌کند. 

در فصل دوم نویسنده با ذکر شواهدی از آیات نورانی قرآن کریم و همچنین احادیث و روایات، چرایی حجاب را به بحث گذاشته است. «حجاب در اسلام قانون است، حجاب سرچشمه کمال زن، حجاب مانع از آلوده شدن جامعه به فساد و حجاب عامل تحکیم خانواده» مباحث محوری در این فصل‌اند.

فصل سوم کتاب به علت‌های بی‌حجابی می‌پردازد و نداشتن شناخت و آگاهی، خانواده، تقلید جاهلانه، عقده‌های روحی‌-‌روانی و رعایت نکردن حیا را از جمله علت‌های بروز بی‌حجابی بر شمرده است. 

در فصل چهارم که فصل پایانی است، نویسنده شیوه‌های برخورد با بی‌حجابی را بیان می‌کند. شیوه‌های بیان شده در این زمینه شامل اطلاع‌رسانی و آگاهی، تقویت و تحکیم بنیه تقوا، معرفی الگوهای مناسب و عزم جدی و همگانی‌ می‌شود. 

در این بخش تقویت قدرت ایمان و تقوا یکی از راهکارهای مفید مقاله با بی‌حجابی عنوان شده است.

نویسنده در بخشی از متن کتاب «چرا حجاب؟» که در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد، آورده است: «زن چون عطری خوشبو است و حجاب او چون شیشه‌ای زیبا و محکم که باعث می‌شود این عطر برای مدت‌ها پابرجا بماند و از هرگونه دستبردی در امان باشد و با هر نگاه آلوده‌ای نپرد. آیا می‌شود دور یک باغ زیبا و پر‌گل را دیوار نکشید و بدون حفاظ گذاشت؟»

چاپ ششم کتاب «چرا حجاب؟» با شمارگان یک‌هزار نسخه، در 192 صفحه و به بهای شش هزار و 500 تومان از سوی انتشارات مرسل منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها