دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
ویلیام سامرست موام با «موقعیت اجباری» به کتابفروشی‌ها آمد

مجموعه داستان‌های ویلیام سامرست موام، نویسنده انگلیسی، در کتابی با عنوان «موقعیت اجباری» منتشر شد. حسن زیادلو مترجم این کتاب است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ویلیام سامرست موام، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس انگلیسی، در سال 1874 در فرانسه به دنیا آمد و تا 10 سالگی در پاریس زندگی کرد.
 
وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته پزشکی آغاز کرد و با انتشار نخستین رمان‌هایش «لیزا آو لمبث» (1897) و «بانو کرایداک» (1902) توانست به موفقیت ادبی فراوانی دست یابد. همین موفقیت سبب شد او رشته پزشکی را رها  و زندگی را صرف ادبیات كند.

وی در طول 91 سالی كه زندگی كرد تعداد زیادی رمان، نمایشنامه و داستان‌كوتاه به چاپ رساند. سامرست موام توانست به یكی از مطرح‌ترین نویسنده‌ها در زمان خود تبدیل شود و پردرآمدترین نویسنده دهه 30 میلادی لقب بگیرد. 

«لیدی فردریک»، «پیشوایان ما»، «انجمن» و «نامه» از نمايشنامه‌های او محسوب می‌شوند. از داستان‌های کوتاه او هم چند اثر به صورت نمایشنامه درآمده است.

در بخشی از این مجموعه داستان کوتاه آمده است: «لحظه‌ای به سکوت گذشت. قورباغه خنده زننده‌ای کرد. پسر کوچکی یه‌وری به داخل آمد و در کنار ایستاد. او پسر بچه کوچک دو رگه‌ای بود با عرق‌گیر پاره پاره و یک لنگ. او یکی از دو پسرش و بزرگ‌ترین‌شان بود. گای گفت: چه می‌خواهی؟ پسرک در داخل اتاق جلو آمد و در نزدیکی او چهار زانو نشست. کی به تو گفته این‌جا بیایی؟ مادرم مرا فرستاده و گفت چیزی لازم نداری؟ گای مشتاقانه پسرک را نگریست. پسر دیگر چیزی نگفت...»

کتاب «موقعیت اجباری» شامل مجموعه داستان‌های ویلیام سامرست موام است که در 44 صفحه، به بهای دو هزار و 500 تومان از سوی انتشارات «اتاق آبی» راهی کتابفروشی‌ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها