چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
موفقیت کتاب‌های آشپزی در رقابت با آثار روانشناسی و ادبیات

انتشارات موفقیت بوشهر با ارایه 50 عنوان کتاب در حوزه آشپزی، روانشناسی، مسایل اجتماعی و ادبیات در نمایشگاه حضور دارد. کتاب‌های موضوعی آشپزی پرمخاطب‌ترین آثار این غرفه‌اند.-

عبدالهادی رضایی، مسول غرفه انتشارات موفقیت بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: پرفروش‌ترین اثرمان کتاب‌های آشپزی‌ قطع کوچک و موضوعی‌اند.

وی با اشاره به این که در روزهای ابتدایی نمایشگاه امسال استقبال مخاطبان نسبت به سال‌های قبل کمتر بود، گفت: بازدیدکنندگان همان مخاطبان قبلی‌اند اما قدرت خریدشان کاهش یافته است. شاید دلیل آن افزایش بهای کتاب باشد به عنوان مثال ما همین آثار آشپزی موضوعی را که هریک در زمینه‌ای خاصی مثلا آموزشی شیرینی و کیک یا سالادها، انواع سوپ‌ها  سال‌های قبل با بهای 300تا 400 تومان ارایه می‌کردیم اما امسال این کتاب‌ها با تخفیف نمایشگاهی به بهای هزار و پانصد تومان عرضه می‌شوند و اغلب مخاطبان به دلیل آن که چند عنوان را می‌خواهند با سختی آن‌ها را تهیه می‌کنند با این وجود می‌توان گفت از حضور در نمایشگاه امسال راضی بودم.

رضایی در بررسی آسیب‌شناسی نمایشگاه امسال بیان کرد: اطلاع‌رسانی امسال نسبت به سال گذشته بسیار ضعیف بود. دست کم لازم بود نظیر سایر نمایشگاه‌های بین‌المللی دیگر چند سیستم اطلاع‌رسانی و چند دستگاه رایانه در نقاط گوناگون نمایشگاه قرار گیرد تا مخاطبان براساس نام اثر، نویسنده یا ناشر آن نشانی موردنظر خود را به راحتی پیدا کنند. بیشترین زمان ناشران صرف راهنمایی مخاطبان نمایشگاه می‌شود.
 
مسول غرفه انتشارات موفقیت با اشاره به این که نیاز است نظم بیشتری به خدمات‌رسانی و اطلاع‌رسانی داده شود، گفت: مخاطبان کنونی به سطحی از آگاهی رسیده‌اند که دیگر قیمت یا ظاهر کتاب برای آن‌ها ملاک نیست. این امر ناشران را وادار می‌کند تا علاوه بر محتوای مناسب، بهای شایسته‌ای هم برای کالای خود در نظر بگیرند.

وی افزود: متاسفانه ضعف اطلاع‌رسانی و جست‌وجوهای پی در پی مخاطبان موجب می‌شود بسیاری از آن‌ها با دست خالی از نمایشگاه خارج شوند، در صورتی که اثر مورد نیاز آن‌ها در نمایشگاه وجود دارد اما آن‌ها جای ناشر را نمی‌یابند. این امر موجب می‌شود چنانچه ناشران فروش خوبی نداشته باشند، سال‌های دیگر در نمایشگاه شرکت نکنند و با تداوم این حالت دیگر نمایشگاهی نخواهد بود که به ضرر همه افراد جامعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها