دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
«زخم‌هایم را لاک بزن» به نمایشگاه رسید

«زخم‌هایم را لاک بزن» مجموعه شعرهای سپید بیتا رضوی، شاعر و روزنامه‌نگار منتشر و در نمايشگاه كتاب ارايه شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «زخم‌هایم را لاک بزن» شامل 24 شعر سپید از بیتا رضوی، شاعر و روزنامه‌نگار است. این مجموعه از سوی انتشارات فصل پنجم برای عرضه در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، منتشر شده است. 

«من ساده‌ام»، «دردهای پوست کنده»، «زن که باشی»، «شبیه بادام کوهی‌ها»، «بخار فنجان چای»، «دیشب حوالی خانه ما»، «پایت که به خاک برسد»، «درزهای پنجره را بپوشان» و «تاریک شده بود تنش» نام برخی از عناوین اشعار این مجموعه است. 

در بخشی از شعر «بخار فنجان چای» این مجموعه می‌خوانیم: 

بخار فنجان چای
از انگشت‌های یخ زده‌ی زن
می‌رود بالا...
بخار دهان مرد
از کمرکش فریاد
می‌رود بالا...

(ـ بالا می‌تواند
طبقه‌ی پنجم مجتمعی مسکونی
در فاز چندم شهرکی نیمه کاره باشد!
بالا می‌تواند
اتاق خواب کوچک
پسری پنج ساله باشد!
بالا می‌تواند لامپ کم مصرف آشپزخانه‌ای قدیمی باشد...
بالا می‌تواند اصلا
خود آسمان باشد
که بیشتر وقت‌ها
حوصله پایین را ندارد ـ) 

در مقدمه این مجموعه قسمتی از «داستان فلامینگو» نوشته «الیزابت کمپر فرنج» از مجموعه «خوبی خدا» مجموعه 9 داستان کوتاه با ترجمه امیر مهدی حقیقت، انتخاب و درج شده است. 

«زخم‌هایم را لاک بزن» مجموعه شعرهای سپید بیتا رضوی با شمارگان هزار و 100 نسخه، 64 صفحه و بهای چهار هزار تومان از سوی انتشارات فصل پنجم در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توزیع می‌شود. 

بیتا رضوی شاعر، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار است. خبرگزاری ایرنا، روزنامه تهران امروز، ماهنامه زن امروز، هفته نامه دنیای زنان و ماهنامه صدای زن از جمله مراکز خبری و تحلیلی هستند که رضوی با آن‌ها همکاری داشته است. 

رضوی در سال 1390 و در روز خبرنگار به عنوان خبرنگار برتر کشور انتخاب شد. 

به قلم رضوی پیش‌تر مجموعه داستان مینی‌مال «یادداشت‌های روزانه یک زن دیوانه» به چاپ رسیده است. رضوی همچنین مجموعه غزل «خیابان‌های پایین شهر» را در دست انتشار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط