یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
رمان‌های جدیدی از «پیتر اکروید» به نمایشگاه کتاب رسید

«خانه دکتر دی»، «دفتر خاطرات فرانکنشتاین» و «کاغذپاره‌های افلاطون» اثر پیتر اکروید، «مادر فلفلی من» اثر ارنست فان درکواست و تجدید چاپ«آماندا» نوشته فیلیس ویتنی از تازه‌های ترجمه رمان انتشارات «درسا» در نمایشگاه کتاب امسال هستند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشر درسا ترجمه چندین رمان را برای نخستین بار به نمایشگاه کتاب تهران آورده است.
 
«خانه دکتر دی» عنوان رمانی از پیتر اکروید است که اواخر سال 1391 منتشر شد و از سوی نشر درسا به نمایشگاه کتاب تهران رسیده است.

سروش حبیبیی اصفهانی، مترجم این کتاب، پیش از این درباره نثر اکروید به «ایبنا» گفته بود: «اکروید در آثار خود از زبانی شاعرانه استفاده می‌کند و همین مساله به همراه ویژگی‌هایی که در بالا بیان کردم سبب شده که مترجمی به سمت ترجمه آثار او نرود.»

رمان «خانه دکتر دی» نوشته پیتر اکروید در 408 صفحه و بهای 13 هزار و 500 تومان، از سوی نشر درسا منتشر شده است.

این مترجم رمان دیگری از پیتر اکروید با عنوان «دفتر خاطرات فرانکنشتاین» را ترجمه کرده است. همچنین اثر دیگری از اکروید با عنوان «کاغذپاره‌های افلاطون» با ترجمه کیومرث پارسای به نمایشگاه کتاب تهران رسیده است.

رمان «مادر فلفلی من» اثر ارنست فان درکواست نیز با ترجمه مهرنوش گلشاهی‌فر در 224 صفحه منتشر شده و به بهای هشت هزار و 500 تومان در نمایشگاه کتاب ارایه می‌شود.

در بخشی از این رمان آمده است: « همه چیز از دو چمدان شروع شد. مادرم با دو چمدان پر از گوشواره، گردنبند و دستبندهای مختلف به هلند آمد. اتاقی در خوابگاه پرستاران گرفت و بعنوان پرستار شروع به کار کرد. چمدان‌هایش را زیر تختخوابش قایم کرده بود. از نظر هندی‌ها بهترین محل برای قایم کردن وسایل قیمتی و با ارزش، زیر تختخواب است. یک بار مادرم به من گفت: دزد‌ها هیچوقت زیر تختخواب را نگاه نمی‌کنند. و پدرم به دنبالش در گوشم زمزمه کرد: چون در هندوستان کسی تختخواب ندارد.»

نشر درسا برای نمایشگاه بیست‌وششم رمان «آماندا» نوشته فیلیس ویتنی با ترجمه نفیسه معتکف را بعد از سال‌ها تجدید چاپ کرده است. چاپ نخست رمان «بر فراز تپه‌هی کرکتون» نوشته فلورا کید با ترجمه عطیه رفیعی نیز از آثار جدید این ناشر است.

به گفته مسوول غرفه انتشارات درسا، رمان‌های «مادر فلفلی من» و «خانه دکتر دی» پرفروش‌ترین آثار در نمایشگاه کتاب امسال بوده‌اند. کتاب‌های موجود در غرفه درسا با تخفیف 20 درصد ارایه شده‌اند. غرفه این ناشر در سال شبستان، راهروی 23 ، غرفه 14 واقع شده است.

بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران تا 21 اردیبهشت سال 1392 در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها