شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
ارایه کتاب‌های تاریخی موسسه مطالعات تاریخ معاصر در نمایشگاه تهران

موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران با ارایه کتاب‌های جدیدی در حوزه تاریخ در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است. «پهلوی‌ها...»، «نقد و نظری بر کتاب ما چگونه ما شدیم؟»، «تاریخ تحولات سیاسی ایران» و «انگلیس و بختیاری» برخی از این کتاب‌ها به‌شمار می‌روند.-

مدیر روابط عمومی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: انتشارات این موسسه با سه کتاب جدید در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است. «واقعیت و پندار در تاریخ‌نگاری ایران معاصر (نقد و نظری بر کتاب ما چگونه ما شدیم؟)» به‌قلم سید مصطفی تقوی‌مقدم، «تحلیلی بر مواضع علمای شیعه از عدالتخانه تا کودتای رضاخان» از فرزاد جهان‌بین و «اندیشه تحریم و خودباوری (تحلیل متون و اسناد تاریخی اقتصاد مقاومتی در تحولات سیاسی ایران)» نوشته موسی نجفی سه کتابی به‌شمار می‌روند که به‌تازگی منتشر و برای نخستین‌بار در نمایشگاه عرضه شده است.

رضا غریبی درباره کتاب‌های پرفروش این موسسه افزود: چاپ هفتم «تاریخ تحولات سیاسی ایران» به‌قلم موسی نجفی و موسی فقیه‌حقانی به بررسی مولفه‌های دین، حاکمیت، مدنیت، تکوین دولت و ملت در گستره هویت ملی ایران پرداخته است، «افول مشروطیت (زندگینامه سیاسی دکتر منوچهر اقبال)» نوشته مظفر شاهدی، همچنین کتاب سه جلدی «پهلوی‌ها...» به‌کوشش فرهاد رستمی از پرفروش‌ترین کتاب‌های این انتشارات در نمایشگاه به‌شمار می‌روند.

وی با اشاره به کتاب‌های دیگر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران در نمایشگاه کتاب بیان کرد: «انگلیس و بختیاری (1896-1925)» به‌قلم خدابخش قربان‌پور دشتکی، پژوهشی درباره مناسبات انگلیس با خان‌های بختیاری از آغاز سلطنت مظفرالدین‌شاه تا سقوط قاجاریه در نمایشگاه ارایه شده است. دو نشریه «کتاب‌ماه فرهنگی تاریخی یادآور» (شماره 9 تا 12 با موضوع آیت‌الله طالقانی و گروه فرقان) و «فصلنامه تاریخ معاصر ایران» (شمارره 51 تا 59) نیز از دیگر آثاری به‌شمار می‌روند که برای علاقه‌مندان در دسترس قرار گرفته‌اند.

انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران در شبستان اصلی ناشران عمومی، راهرو 6، غرفه هشت بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع شده است.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها