یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
سبک زندگی دانشجوی انقلابی خواندنی شد

کتاب «درآمدی بر سبک زندگی دانشجوی انقلابی» نوشته مهدی همازاده ابیانه به همت پژوهشکده باقرالعلوم (ع) منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «درآمدی بر سبک زندگی دانشجوی انقلابی» به مرور شکل‌گیری و جهت‌دهی جریانات و تحولات بزرگ دهه‌های اخیر ایران و نقش دانشجویان انقلابی در این تحولات می‌پردازد.

این کتاب دربر دارنده 6 فصلِ مفهوم شناسی، اقتضائات محیطی و شخصیتی، تحلیل داده‌های پرسش‌نامه، ماموریت دانشجوی انقلابی، نظام رفتاری و رشد وابسته و برنامه‌های حوزه حیات فرهنگی است.

در مقدمه کتاب «درآمدی بر سبک زندگی دانشجوی انقلابی» در  تعریف دانشجوی انقلابی می‌خوانیم: «دانشجویان انقلابی به معنای جوانان دانشجویی که دغدغه پیشبرد انقلاب و نظام اسلامی بر اساس رهنمودهای امام(ره) و رهبری را دارند، جزو تأثیرگذارترین نیروهای اجتماعی در کشور به شمار می‌روند.»

همازاده ابیانه، نویسنده کتاب، در بخش ماموریت دانشجوی انقلابی آورده است: «رسیدن به یک زندگی منسجم، برنامه‌دار و بهره‌ورانه، در گرو داشتن هدف مشخصی است. هدف زندگی با تمام عرصه‌های آن پیوند می‌خورد و آن را در راستای واحدی جهت می‌دهد...دانشجوی انقلابی، گاه در نقش یک فعال سیاسی، چند صباحی را با محوریت و اولویت این مأموریت، جهت می‌دهد و گاه به عنوان یک تولیدگر علم و نوآور نرم افزاری، طرحی دیگر در می‌اندازد... آرمان دانشجوی انقلابی بسط توحید ناب شیعی با قرائت حضرت امام(ره) است که ملازم عدالت‌خواهی، ظلم ستیزی و خدمت به خلق خداست و منظومه اخلاقی و عرفانی تشیع را نیز در بر می‌گیرد و رسالت او پیشبرد نظام جمهوری اسلامی در راستای تشکیل تمدن اسلامی است.»

کتاب «درآمدی بر سبک زندگی و اخلاق دانشجوی انقلابی» را انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با همکاری شرکت چاپ و نشر بین‌الملل، در 259 صفحه و با شمارگان 340 نسخه و به بهای  125‌ هزار ریال، روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها