یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
سرزمین اهورایی با عاشقانه‌های جهان به نمایشگاه می‌آید

انتشارات سرزمین اهورایی با انتشار مجموعه شعر عاشقانه‌ شاعرانی چون ریچارد براتیگان با ترجمه علیرضا بهنام، گونترگراس و اریش فرید با ترجمه علی عبداللهی و نزار قبانی با ترجمه رضا عامری و چند اثر دیگر در حوزه شعر جهان در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدمجید ضرغامی، مدیر مسوول انتشارات سرزمین اهورایی، از انتشار مجموعه‌های جدیدی از اشعار عاشقانه جهان از سوی این ناشر در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

وی درباره آثار جدید این موسسه انتشاراتی گفت: «در عشق باران می‌بارد» عنوان مجموعه‌ اشعاری از ریچارد براتیگان است که علیرضا بهنام آن را ترجمه کرده است. علی عبداللهی شعرهای عاشقانه گونترگراس را در کتابی با عنوان «عشق با پاهای چوبین» و اشعار اریش فرید را در مجموعه «فقط تو را دوست دارم» به زبان فارسی برگردانده است. «از من نپرس چرا دوستت دارم» نیز مجموعه اشعاری از نزار قبانی است که رضا عامری ترجمه آن را بر عهده داشته است.

به گفته ضرغامی، گزیده اشعار گابریل گارسیا لورکا با عنوان «آن ستاره عاشق پیشه» رضا معتمدی و «عشق ستاره‌ای درخشان» لنگستون هیوز نیز آثار دیگر انتشارات سرزمین اهورایی‌اند.

ضرغامی که دو مجموعه شعر از وی با نام‌های «اسم این کتاب سلطنت اردیبهشت نیست» و «آی با کلاه» به چاپ رسیده، درباره آثار در دست چاپ انتشارات سرزمین اهورایی نیز گفت: عاشقانه‌های آدونیس نیز در کتابی با عنوان «عشق به من می‌گوید» پیش از نمایشگاه کتاب به چاپ می‌رسد. گزیده اشعار ژاک پرور با عنوان «سرود مردی که دوستت داشت» و با ترجمه سپهر یحیوی نیز احتمال دارد در نمایشگاه کتاب بیست‌وششم ارایه شود. 

وی همچنین از انتشار منتخب اشعار شاعران معاصر ایرانی از مشروطه تا یک دهه گذشته به همراه تصاویری از شاعران خبر داد.

همچنین کتابی با عنوان «من و گنجشک‌های طبقه هفتم برج سفید» شامل اشعار و طرح‌های ضرغامی هم اکنون در حال چاپ است و جدیدترین اثر این شاعر و فعال حوزه نشر است.

انتشارات سرزمین اهورایی، علاوه بر چاپ مجموعه اشعار مختلف، در حوزه نشر كتاب‌های ايرانشناسی و هنر نیز فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها