یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
تازه‌ترین دفتر شعر احمدرضا احمدی منتشر شد

تازه‌ترین دفتر شعر احمدرضا احمدی با نام «روی دریا فقط یک قایق کاغذی مانده است» منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «روی دریا فقط یک قایق کاغذی مانده است» جدیدترین مجموعه شعر احمدرضا احمدی پس از مجموعه هفت جلدی «دفترهای واپسین» است. احمدی پیش‌تر به «ایبنا» گفته بود که این مجموعه از سری اشعار منتشر نشده‌اش بود که آرزو داشت در زمان حیاتش منتشر شود. 

تمام اشعار این مجموعه عنوان دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از «این افرای جنگلی»، «هر گل در حافظه ما»، «گل‌های شکسته در باد»، «هر چه در باران بود»، «فقط از گندمزارها»، «از پشت درختان»، «گاهی در برف زمستان»، «در این راهروی بی‌انتها»، «میوه‌های کال را دوست داشتیم»، «به دور یک چراغ خاموش»، «راه خانه را گم کرده‌ام» و «ما به پایان عمر می‌رسیدیم». 

بند آغازین شعر «این افرای جنگلی این چنین است: «همه لحنش / پوشیده بود از صداقت / از رنگ آمیزی / روی دیوارهای سفید کوچه / نمی‌دانم / از کجا آمده بود / گاهی لحنش پوشیده بود / از طلا / از الماس / آن وقت بود / که شعله می‌آفرید / و من هرچه سکوت / می‌کردم / از او عقب می‌ماندم...» 

«روی دریا فقط یک قایق کاغذی مانده است» آخرین دفتر شعر منتشر شده احمدرضا احمدی با شمارگان هزار و 650 نسخه، 155 صفحه و بهای هفت هزار و 500 تومان از سوی انتشارات کتاب نشر نیکا روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

احمدرضا احمدی متولد 30 اردیبهشت 1319 در کرمان است. وی در سال 1343 به همراه نادر ابراهیمی، مهرداد صمدی، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی، اکبر رادی و جمعی دیگر از نویسندگان و شاعران، گروه ادبی «طرفه» را با هدف دفاع از هنر موج نو تاسیس کرد. انتشار دو شماره مجله طرفه و تعدادی کتاب در زمینه شعر و داستان از فعالیت‌های این گروه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط