چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
حضور انتشارات علامه طباطبایی با 60 اثر در نمایشگاه کتاب

انتشارات علامه طباطبایی با 60 عنوان کتاب در حوزه علوم و معارف اسلامی در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور می‌یابد. این دوره شانزدهمین حضور این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.-

محمد‌‌رضا قندی، محقق و مسوول غرفه انتشارات علامه طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این باره بیان کرد: تمامی این کتاب‌ها از آثار علامه آیت‌الله حاج سید‌محمد‌حسین حسینی طهرانی‌اند که از این تعداد 55 اثر پیش از وفات وی تحریر شده است. 

وی افزود: علامه آیت‌الله حاج سید‌محمد‌حسین حسینی طهرانی 18 سال پیش فوت کردند. پس از وفات وی تعدادی کتاب از روی دست‌نوشته‌های وی که حدود هفت هزار صفحه است، چاپ و منتشر شدند و چند کتاب هم در حال طی کردن مراحل چاپ هستند. علامه همچنین 32 جُنگ خطی دارند که به مرور از سوی این انتشارات به صورت کتاب منتشر خواهد شد. 

قندی کتاب «رساله نکاحیه؛ کاهش جمعیت؛ ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین» را از آثار پر‌ارزش علامه آیت‌الله حاج سید‌محمد‌حسین حسینی طهرانی دانست و گفت: این کتاب 22 سال پیش و  زمانی که سیاست کاهش جمعیت بر کشور اعمال می‌شد، توسط وی نگارش شد که نشان از وسعت دید او دارد. استاد در آن روزگار طرح کاهش جمعیت را به ضرر حکومت اسلامی دانستند که امروزه همگان به این نتیجه رسیده‌اند. 

مسوول غرفه انتشارات علامه طباطبایی در ادامه یادآور شد: از آخرین آثاری که از روی دست‌نوشته‌های علامه در سال 91 به چاپ رسیدند، می‌توان به کتاب «سر‌الفتوح» و کتاب «اجتهاد و تبلیغ» اشاره کرد که متن این کتاب به زبان عربی است. «نور مجرد» یاد‌نامه علامه تهرانی تالیف آیت‌الله حاج سید‌محمد‌صادق حسینی طهرانی، فرزند ارشد استاد و «آیت نور» یادنامه دیگری از استاد به قلم محققان موسسه نیز از دیگر عناوینی به شمار می‌آیند که در این اواخر به چاپ رسیده‌اند. 

از  آثار علامه آیت‌الله حاج سید‌محمد‌حسین حسینی طهرانی که تاکنون از سوی انتشارات علامه طباطبایی به چاپ رسیده‌اند، می‌توان به  «الله‌شناسی، امام‌شناسی، معاد‌شناسی، نور ملکوت قرآن،  ولایت فقیه در حکومت اسلام، رساله سر‌الفتوح ناظر بر پرواز روح، نور مجرد، رساله لب‌اللباب، رساله نوین، هدیه غدیریه؛ دو نامه سیاه و سپید، رساله سیر و سلوک منسوب به بحر‌العلوم، مهر تابان، روح مجرد، توحید علمی و عینی، لمعات‌الحسین علیه‌السلام، وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام و انوار‌الملکوت اشاره کرد.
 
انتشارات علامه طباطبایی در زمان حیات علامه طهرانی از سال 1373 مجوز نشر دریافت و شروع به فعالیت کرد. این انتشارات زیر نظر موسسه ترجمه و نشر علوم و معارف اسلام فعالیت می‌کند. 

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مدت 10 روز از تاریخ 11 تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط