چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
نخستین کتاب‌ماه علوم اجتماعی سال 92 منتشر شد

شصت و یکمین کتاب‌ماه علوم اجتماعی ویژه فروردین‌ماه با نگاهی ویژه به «مطالعه انتقادی تولید کتاب‌های آموزشی ـ ترویجی روابط عمومی در ایران» منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب ماه علوم اجتماعی، ماهنامه تخصصی اطلاع‌رسانی و نقد و بررسی کتاب در حوزه اجتماعی است که با مدیر مسوولی دکتر محمدرضا رسولی و صاحب امتیازی موسسه خانه کتاب تولید و منتشر می‌شود.

این نشریه می‌کوشد از طریق بحث و بررسی درباره رابطه متقابل کتاب و جامعه، چشم‌انداز گسترده‌تری از مسایل مربوط به کتاب‌های علوم اجتماعی ترسیم کند و از این طریق میان ناشران، دست‌اندرکاران فنی، پدیدآورندگان، کتابداران، مخاطبان و سایر فعالان عرصه نشر، رابطه‌ای موثر ایجاد کند.

این شماره در 9 بخش تنظیم شده است و «سخن ماه» نخستین بخش است که از «روابط عمومی بر مدار آموزش و پژوهش» سخن می‌گوید.

بخش بعدی با نام «پرونده ماه» که عظیم‌‌ترین بخش است، 9 مقاله و گزارش از نویسندگان متعدد را در بردارد. نشست «رویکردهای مدیریتی و آسیب‌شناسی تحقیقات روابط عمومی» گزارشی از هم‌اندیشی حسینعلی افخمی، مهدخت بروجردی، محمدرضا رسولی، رحمان سعیدی و علی‌اصغر کیا را ارایه می‌دهد. 

در این کتاب مطلبی با بعدی به قلم دکتر اسماعیل قدیمی با با استفاده از روش مطالعه تطبیقی به مرور و بررسی 70 کتاب تولید شده طی سال‌های 1345 تا 1390 می‌پردازد. این پژوه بیان می‌کند که فرایندهای تولید متن آموزشی ـ تروبجی روابط عمومی در ایران با رعایت استانداردهای آموزشی و دانشگاهی همراه نیست. 

«شش گفتار در روابط عمومی نوین» مقاله‌ای از غزال بی‌باک‌آبادی، «ارتباطات رسانه‌ای در عمل» نوشته مریم مرادی، «تکنولوژی کاربردی روابط عمومی الکترونیک» به قلم دکتر امیرمسعود امیرمظاهری، «روابط عمومی در ایران» از حمیده خالقی، «روابط عمومی 2» نوشته زینب شریفی، «تکنیک‌های روابط عمومی» نوشته امین مستقیمی و «روابط عمومی همراه» اثر مهین سیروسیان دیگر مقالات این بخش را تشکیل می‌دهند.

بخش بعدی با نام «پژواک» از چهار مقاله «خوانش صفحه بدون قرائت متن» اثر محمدرضا ابوالحسنی، «نظریه رسانه، اندیشه‌های رایج و دیدگاه‌های انتقادی» به قلم فاطمه ناظمی‌یگانه، «مدیریت منابع انسانی پیشرفته» نوشته دکتر حسنعلی نعمتی و «اصول برندسازی» به کوشش طاهره عیدی‌زاده، تشکیل شده است.

دو مقاله بعدی با نام «نگاهی به کتاب‌های لاتین حوزه روابط عمومی» نوشته حسن قدیانی و «ویدئو در تحقیق کیفی» نوشته دکتر نسترن خواجه‌نوری بخش «فراسوی مرزها» را می‌سازند.

مخاطبان این نشریه در بخش بعدی تحت عنوان «مقالات» با سه مطلب مواجه می‌شوند. «روابط عمومی و ارتباطات بحران در عصر رسانه‌های اجتماعی» کاری از اشرف احدزاده و دکتر حسین امامی، «تحلیل موضوعی و روش‌شناختی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد علوم اجتماعی» اثر دکتر یزدان منصوریان و امید علی‌پور و «موفقیت روابط عمومی‌های شهرستان یزد از سراب تا سحاب» نوشته دکتر محمدرضا رسولی و محسن حسنی، مقالات این بخش به شمار می‌آیند.

در بخش «تازه‌ها و همایش‌های علمی» چهار مطلب خبری به چشم می‌خورد. «کتاب تکنیک‌های وبلاگ‌نویسی منتشر شد»، «با همکاری تشکل‌های فعال در حوزه روابط عمومی، هفته روابط عمومی برگزار می‌شود»، «گزارشی از هشتمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی، تعهد به حرفه‌ای گرایی و استانداردسازی» و «گزارش سمینار بررسی نقش ارتباطات، رسانه و روابط عمومی در اقتصاد مقاومتی» عناوین این بخش‌اند.

بخش‌های «نشست»، «پیشخوان» و «چکیده انگلیسی» پایان‌بخش این ماه‌نامه محسوب می‌شوند.
 
شصت و یکمین کتاب‌ماه علوم اجتماعی را موسسه خانه کتاب در 104 صفحه به بهای دو هزار تومان در فروردین ماه سال 92 منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها