پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
شرح رشادت‌های رحمان الفتی در «سلحشور کُرد»

کتاب «سلحشور کُرد» که خاطراتی از ناخدایکم رحمان الفتی، یکی از طراحان عملیات مروارید را دربر دارد، به قلم عبدالرحمان برزگر از سوی انتشارات دفتر پژوهش‌های نیروی دریایی ارتش منتشر شد.-

جانشین دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: داستان «سلحشور کُرد» از خاطرات دوران کودکی رحمان الفتی در نفت‌شهر کردستان و توصیف حال و هوای غرب کشور در دهه 1330 آغاز می‌شود. این کتاب در ادامه به نحوه ورود رحمان الفتی به نیروی دریایی ارتش در سال 1346 و گذراندن دوره تکاوری در انگلستان می‌پردازد. 

ناخدایکم ابوالفضل پروانه درباره این کتاب افزود: «سلحشور کُرد» به سفارش دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی عبد‌الرحمان برزگر تالیف شده و در قالب بخش‌های مختلف و ارایه تصاویری در 60 صفحه به دوره‌های مهم زندگی یک تکاور نیروی دریایی ارتش پرداخته است. 

به گفته وی «سلحشور کُرد» را انتشارات دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بهای 25‌ هزار ریال و در قطع پالتویی روانه بازار نشر کرده و در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم عرضه می‌شود.

رحمان الفتی که در سال 1358 به درجه افسری و ناوبانی رسید، در پایگاه دریایی بوشهر خدمت کرد و در میان تکاوران مدافع خرمشهر در مقاومت 34 روزه هم حضور داشت. این ناخدا یکم تکاور در عملیات‌های دریایی اشکان و شهید صفری حاضر بوده و از اعضای گروه رزمی 421 بود که پس از پیوستن به گروه طراحان عملیات مروارید، در این عملیات شرکت کردند. وی در طول اجرای عملیات مروارید دچار مجروحیت شد و در سال 1389 درگذشت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسن بنکی ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    خدا رحمتش کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها