شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲
«کاوش در رؤیابینی آگاهانه» منتشر شد

کتاب «کاوش در رؤیابینی آگاهانه» با ترجمه فرزاد شفیعی منتشر شد. این اثر به مخاطب می‌آموزد با افزایش سطح هوشیاری در هنگام رویا دیدن از رویابینی‌هایش به نفع خود استفاده کند.-

مترجم كتاب «کاوش در رؤیابینی آگاهانه»  در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: رویابینی آگاهانه که به معنای هوشیاری آگاهانه در وضعیت رویا، تجربه مهیجی است، زیرا دنیایی که در آن تجربه می‌کنیم حاصل خلاقیت ماست. می‌توان در این وضعیت نتایج رویاها را به طور هوشیارانه‌ای کنترل کرد. 

وی افزود: در واقع نویسنده این اثر، چارچوبی علمی را برای کاربرد رویابینی آگاهانه ارایه می‌کند و بر این باور است که حل خلاقانه مشکلات، حصول اعتماد به نفس بیشتر، افزایش خلاقیت و تقویت مهارت‌ها، افزایش حس قدرت و آزادی در زندگی و همچنین رویارویی و غلبه بر ترس‌ها و موانع روانی مهم‌ترین نتایج رویابینی آگاهانه است. 

شفیعی یادآوری کرد: این کتاب تلاش می‌کند با آموختن رویابینی آگاهانه به مخاطب برای مشاهده و اصلاح شخصیت کمک کند. مقصود از مشاهده شخصیت، آگاهی از محتویات ذهن به کمک رویابینی یا همان خواب دیدن است. بدیهی است با مشاهده شخصیت می‌توان گام‌های موثرتری در جهت اصلاح آن برداشت. 

به گفته شفیعی، رویابینی آگاهانه یعنی این‌که به گونه‌ای ذهن را کنترل کنیم که هنگام خواب دیدن هشیاری نسبی به دست آوریم و بتوانیم در خلال آن ذهن فعالی داشته باشیم و از آن به نفع خود بهره‌برداری کنیم. 

وی با اشاره به ادامه ترجمه کتاب‌هایی از این دست گفت: کار اصلی من نقاشی است و به دلیل طولانی شدن روند انتشار این کتاب تجربه خوبی از انتشار آن نداشتم، اما به خاطر علاقه‌ای که به مبحث رویابینی آگاهانه دارم احتمالا ترجمه کتاب در این حوزه را در آینده ادامه خواهم داد.

دنیای رویابینی آگاهانه، آماده شدن برای رویابینی آگاهانه، بیدار شدن در دنیای رویا، تمرین برای زندگی، حل خلاقانه مشکلات و همچنین غلبه بر کابوس از  فصول این اثرند. 

چاپ نخست کتاب «کاوش در رؤیابینی آگاهانه» نوشته استفن لابرج و هوارد رینگلد با شمارگان دو هزار و 200 نسخه در 332 صفحه و به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات امیرمحمد منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها