چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
صدای فرهنگ به صدای رسای جهان اسلام تبدیل شود

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با «عبدالعزیز محی‌الدین خوجه» وزیر فرهنگ عربستان با تاکید بر این نکته که باید صدای فرهنگ به صدای رسای جهان اسلام تبدیل شود، گفت: برگزاری رویداد‌های مختلف فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران نظیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در جهان اسلام و عرصه بین‌الملل بی‌نظیر است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد حسینی که به مناسبت شرکت در مراسم «اعلام مدینه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام درسال 2013 » به عربستان سفر کرده است، در این دیدار بر لزوم حفظ وحدت جهان اسلام تاکید کرد. 

وی افزود: باید صدای فرهنگ به صدای رسای جهان اسلام تبدیل شود و امت اسلامی با گرد آمدن حول محور مشترکات از دشمن اصلی خود، غرب و صهیونیست‌ها غافل نشود. فرهنگ می‌تواند در پایان دادن به اختلافات در جهان اسلام نقش موثری ایفا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به رویداد‌های مختلف فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران مانند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و جشنواره‌های بین‌المللی مطبوعات، فیلم و تتاتر فجر که برخی از آن‌ها در جهان اسلام و عرصه بین‌الملل بی‌نظیر است، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تجربیات خود را در این حوزه در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهد.

وزیر فرهنگ عربستان نیز در این دیدار با اشاره به نقش مهم دو کشور ایران و عربستان در جهان اسلام اظهار کرد: اصحاب فرهنگ و هنر می‌توانند نقش موثری در گسترش روابط دو کشور ایفا کنند.

«عبد العزیز محی الدین خوجه» بیان کرد: تبادل هیات‌های فرهنگی و رسانه‌ای میان دو کشور و افزایش تعاملات و تبادلات فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان منافع فراوانی برای جهان اسلام در پی خواهد داشت.

وزیر فرهنگ عربستان همچنین خواهان استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ و هنر شد. در این دیدار مقرر شد موضوع برگزاری هفته‌های فرهنگی دو کشور بررسی و پیگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها