چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
خلاصه‌ای از «فیزیولوژی گایتون و هال» منتشر شد

«مروری بر فیزیولوژی گایتون و هال» منتشر شد. این کتاب با طرح سوالات چهارگزینه‌ای و پاسخ تشریحی به آن‌ها به دانشجویان کمک می‌کند مروری بر نسخه اصلی کتاب داشته باشند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «فیزیولوژی گایتون و هال» اثری است که به فیزیولوژی به عنوان پایه‌ای از دانش پزشکی می‌پردازد و در رشته‌های وابسته به آن کاربرد دارد. در واقع بدون به دست آوردن درک درستی از فیزیولوژی، امکان فهم سایر مباحث مربوط به بدن انسان وجود ندارد. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره تفاوت این کتاب با سایر آثار موجود در این حوزه توضیح داد: از مهم‌ترین مزایای این اثر، نگرش درمانی و تشخیصی، نمودارها و شکل‌های گویا و موقعیت علمی پروفسور گایتون و پروفسور هال در دنیای علم فیزیولوژی است.

وی افزود: فیزیولوژی بخشی از علوم پایه است و رشته‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد. از این رو مخاطبان این کتاب نیز گروه‌های مختلفی مانند دانش‌پژوهان پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، مامایی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، علوم زیستی، دامپزشکی، علوم دامی، فراورده‌های بیولوژیک و تغذیه، فیزیوتراپی، تربیت بدنی و علوم ورزشی هستند. 

موضوعات محوری این کتاب شامل فیزیولوژی سلولی و مولکولی، عضلات، قلب و عروق، ریه، کلیه، لوله گوارش، تولید مثل، غدد درو‌ن‌ریز، مغز و اعصاب، و فیزیولوژی ورزش است که با نگاه فیزیولوژی محض آغاز می‌شود و با دید فیزیوپاتولوژی و با ارایه روش‌های تشخیصی و درمانی به پایان می‌رسد. امتیاز این کتاب این است که مفاهیم را به صورت چکیده ارایه کرده و ذهنیت خواننده را با اهداف نویسندگان آشنا می‌کند.

بیگدلی مهم‌ترین ویژگی این کتاب را جدید بودن محتوای آن دانست و ادامه داد: در این کتاب اطلاعات به‌روز علوم فیزیولوژی در دنیا آمده و نویسندگان مفاهیم پیچیده را با زبان ساده و قابل فهم ارایه می‌کنند. کتاب «مروری بر فیزیولوژی گایتون و هال» با اهداف سهولت آموزش و یادگیری مفاهیم فیزیوپاتولوژی تهیه شده تا سطح سلامت جامعه را بالا ببرد. یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب در دسته‌بندی مطالب است که در کتاب مروری بر فیزیولوژی بسیار پررنگ است و بر مطالبی که مخاطبان حتما باید با آن‌ها آشنا باشند تاکید می‌شود.

«مروری بر فیزیولوژی گایتون و هال» با ترجمه رادا حبیبی، کارشناس ارشد بیولوژی و با مقدمه دکتر محمدرضا بیگدلی در 264 صفحه، با شمارگان دو هزار نسخه و به بهای 17 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات طبیب راهی کتابفروشی‌ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها