سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
«مجموعه سرداران ایران زمین‌» به بازار کتاب می‌رسد

«مجموعه سرداران ایران زمین» نوشته مهدی میرکیایی، نویسنده کودک و نوجوان از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر می‌شود. به گفته میرکیایی، در این مجموعه 16 جلدی، استمرار دفاع از خاک ایران زمین و زندگی قهرمانان ایرانی از محورهای اصلی روایت‌های تاریخی‌اند که برای مخاطب نوجوان نوشته شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، میرکیایی گفت: این مجموعه 16 جلدی روایتی تاریخی و مستند دارد و در هر جلد از آن‌ها به یکی از سرداران دلیر ایران از «آریو برزن» تا «ابراهیم همت» پرداخته‌ام. 

وی در ادامه توضیح داد: سرزمین ما در طول تاریخ همواره شاهد حمله‌ها و تجاوزهای قبایل و دولت‌های گوناگون مانند عثمانی، هلند، روس، پرتغال‌ و مغول بوده است و در این راه سرداران توانمند ایرانی بودند که با رشادت‌های خود راه را بر آن‌ها بسته و از سرزمین خود دفاع کرده‌اند. 

نویسنده کتاب «جادو در شهربازی» افزود: در این کتاب بیشتر به سردارانی پرداخته‌ام که کمتر از آن‌ها گفته شده است و به نوعی گمنام باقی مانده‌اند. 

میرکیایی درباره انگیزه نوشتن این اثر تاریخی اظهار کرد: از آن‌جا که رشته تحصیلی و البته دغدغه اصلی من تاریخ است، همواره به برخی از این سرداران و نوع رفتار و کردارشان می اندیشیدم، بنابراین تصمیم گرفتم که آن‌ها را هر چه بیش‌تر به نسل نوجوان کشورم بشناسانم. 

میرکیایی متولد 1352 در تهران است. از آثار او می‌توان به «ردپای آتش»، «فرشته گیسو بلند»، «جادو در شهربازی»، «پادشاه كوتوله و چهل دردسر بزرگ» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط