سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲
زندگی خالق «برای گونگادین بهشت نیست» فیلم ‌شد

سید غلامرضا نعمت‌پور، فیلمساز جوان خرم‌آبادی فیلم مستندی را بر اساس زندگی علی دریکوندی، نویسنده فقید و گمنام لرستانی تهیه و تولید کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این فیلم بر اساس زندگی مبهم و پر رمز و راز دریکوندی ساخته شده است. دریکوندی در دهه‌های 30 و 40 شمسی اقدام به نوشتن کتابی به زبان انگلیسی کرد که در بسیاری از کشورهای جهان با عنوان «برای گونگادین بهشت نیست» شناخته شد.

نعمت‌پور، کارگردان این فیلم در این باره گفت: این اثر، تلاشی است برای زدودن گرد غربت از زندگی نویسنده‌ای که می‌رفت تا به افسانه بدل شود. همچنین تلاشی است برای بازشناسی کتاب و زندگی دریکوندی که در انزوا و تنهایی از دنیا رفت.

وی انگیزه‌اش از ساخت این مستند را چنین توضیح داد: تاکنون درباره «برای گونگادین بهشت نیست» و نویسنده آن کار مهمی صورت نگرفته بود و همین هم باعث شد تا من برای شناساندن دریکوندی و کتابش دست به کار ساختن این مستند درباره زندگی سرشار از ابهام و البته تلخ او شوم. 

علی دریکوندی همزمان با حضور متفقین در ایران و لرستان زبان انگلیسی را از آنان آموخت و کتابش را به این زبان نگاشت، اگرچه هرگز عمرش به دیدن هیچ‌یک از آن‌ها کفاف نداد. وی پنجم آذر 1343 پس از سال‌ها زیستن در فقر و گمنامی دارفانی را وداع گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط